Volvo va produce automobile exclusiv electrice începând din 2030

Volvo va produce automobile exclusiv electrice începând din 2030
scris 2 mar 2021

Volvo Cars, producător suedez de automobile deținut de grupul chinez Geely, și-a stabilit o țintă fermă și ambițioasă în același timp: să vândă numai automobile complet electrice în 2030.

În numai 10 ani, Volvo Cars ar trebui să elimine complet toate versiunile de automobile cu motoare cu combustie din portofoliul său. Acesta este angajamentul pe care l-a anunțat compania, care vrea să elimine inclusiv motoarele hibrid în această perioadă.

Cei de la Volvo sunt de părere că legislația va cunoaște o schimbare accelerată în intervalul vizat, la fel și infrastructura de încărcare, care va grăbi trecerea clienților la propulsia electrică.

 În paralel cu această țintă, Volvo intenționează să se concentreze tot mai mult pe vânzările online și pe „ofertele atractive, complete și transparente”, adunate sub numele Care by Volvo. Compania spune că mașinile cu propulsie electrică vor fi disponibile, în curând, doar pentru achiziții online.

„Pentru a ne menține succesul, avem nevoie de o creștere profitabilă. În loc să investim într-un business care se micșorează, am ales să investim în viitor – electric și online”, a declarat Hakan Samuelsson, CEO al Volvo Cars. „Suntem complet concetrați să devenim lideri în segmentul cu creștere rapidă electric premium”.

FOTO VW vrea să lanseze un ID.3 decapotabil. Primele schițe caută reacția publicului CITEȘTE ȘI FOTO VW vrea să lanseze un ID.3 decapotabil. Primele schițe caută reacția publicului

Volvo și-a lansat prima mașină complet electrică anul trecut, XC 40 Recharge, ca versiune de motorizare a modelului cu motoare cu combustie. Astăzi, Volvo urmează să lanseze al doilea model electric, un nou model al seriei 40.

Până la finalul decadei, Volvo și-a fixat și ținte intermediare: în 2025, intenționează să ajungă la un procent de 50% din totalul vânzărilor cu mașinile complet electrice, iar restul să fie motoare hibrid.

Noi anomalii pe piața auto: Dacia Duster, depășită de Skoda Octavia, Hyundai Tucson, Ford Puma și Suzuki Vitara CITEȘTE ȘI Noi anomalii pe piața auto: Dacia Duster, depășită de Skoda Octavia, Hyundai Tucson, Ford Puma și Suzuki Vitara

„Nu există viitor pe termen lung al mașinilor cu combustie” a declarat Henrik Green, CTO al Volvo. „Suntem ferm angajați să devenim un producător exclusiv electric iar tranziția trebuie să se petreacă până în 2030. Ne va permite să împlinim așteptările clienților noștri și să fim parte dintr-o soluție care vine să se lupte cu schimbările climatice”.

Volvo a înregistrat anul trecut un volum de vânzări de 661.713 vehicule, în scădere cu numai 6,2% față de 2019, fiind o veritabilă performanță într-un context care a adus o scădere de circa 15 procente a vânzărilor globale de autovehicule. Compania a obținut un profit de 8,5 miliarde coroane suedeze, o scădere de circa 6 miliarde față de 2019. În același timp, Volvo a anunțat că a doua jumătate a anului 2020 a fost cea mai bună din istoria mărcii, revenirea după perioada de scădere din pandemie fiind extrem de rapidă.

viewscnt
Afla mai multe despre
volvo
mașini full-electrice
xc 40 recharge
volvo electrice