Piața auto din Franța a continuat să scadă și în februarie, însă Dacia a reușit să performeze din nou, datorită vânzărilor foarte bune ale noului Sandero. Acesta s-a situat din nou în topul vânzărilor și a salvat rezultatul grupului Renault.
Francezii au cumpărat în luna februarie 207.006 autovehicule, din care 167.782 au fost autoturisme, o scădere de aproape 21 de procente față de luna similară din 2020, astfel că, după două luni, piața auto din Franța are un declin de 14,2%. Situația nu este la fel de proastă pentru Dacia, care folosește cât de mult poate lansarea noii generații Sandero.

21 mai Maratonul Economia Sustenabilă
28 mai Maratonul Fondurilor Europene
În luna februarie, Dacia a reușit să se numere printre foarte puținele mărci care au înregistrat creșteri în a doua lună a anului, rezultat care îi aduce și o cotă de piață în creștere. Marca românească a raportat 9.582 de unități înmatriculate, cu 25,8% mai multe față de anul trecut, cu o cotă de 7,22% din totalul pieței Din păcate, marca Renault a suferit un declin aspru, -35%, astfel că pe ansamblu grupul pierde 22% din vânzările de anul trecut. După două luni, care includ o creștere spectaculoasă de aproape 100% în ianuarie, Dacia înregistrează un avans de 55,9% și o cotă foarte bună, de 8,11%, grație succesului remarcabil al lui Sandero.

Cel mai bine vândut model al mărcii a reușit din nou să se situeze pe poziția a doua a clasamentului vânzărilor din Franța, după Peugeot 208, cu 13.289 unități înmatriculate. În același timp, vechiul Sandero, care încă mai este disponibil la unii dealeri, a avut și el vânzări de 2.385 unități, astfel că volumul total al acestui model (generația 2 și 3 la un loc) a atins 15.674 unități, la doar 300 de exemplare distanță de modelul Peugeot, pe care l-a întrecut în luna ianuarie, cu ambele generații cumulate.
Celălalt model al Dacia, Duster, a avut de asemenea vânzări destul de bune, cu 4.376 unități, volum care l-a plasat pe locul 13.

Alte mărci de pe piață cu creșteri au fost Jeep și Maserati (cu peste 30% creștere) și Suzuki (22%). Celelalte mărci au încheiat luna cu scăderi, printre care se remarcă cele ale Opel, cu 51,3% Porsche, cu 50%, Audi, 34% sau BMW, 27%.

Piața de autoturisme este în acest moment dominată de noul grup format prin fuziunea PSA cu FCA, Stellantis, care a urcat la 36,5% cotă de piață, după două luni, mult peste cele 22% ale grupului Renault, care include și Dacia. Pe segementul de vehicule utilitare ușoare situația este și mai dezechilibrată, așa cum se și temea Comisia Europeană. Stellantis deține 42,5% din piață, cu patru mărci puternice care au propriii clienți destul de fidelizați, în timp ce Renault deține la rândul său aproape 33%, având și primele trei cele mai vândute autoutilitare ușoare (Trafic, Kangoo și Master), iar Dacia aproape că nu mai contează pe acest segment.