Grupul Volkswagen pare că a depășit momentul dificil de anul trecut, care a condus compania la o serie de scăderi ale vânzărilor pe mai multe piețe și încheie primul semestru al acestui an cu o tendință de creștere evidentă, pe aproape piețele și pe o mare parte din segmentele gamei sale. Singurul sector care pare să aibă în continuare probleme este cel din zona mărcilor premium, unde Audi încă nu-și găsește ritmul.
Grupul Volkswagen a încheiat prima jumătate de an cu vânzări în creștere ușoară, volumul vândut fiind de 4,4 milioane de vehicule, cu 1,3% mai multe decât în urmă cu un an. Cu excepția Chinei, unde declinul din 2024 s-a diminuat la -2,3%, și a Americii de Nord (-6,7% pe fondul intrării în vigoare a tarifelor vamale majorate) toate celelalte piețe regionale au înregistrat cifre mai mari.
Europa a redevenit cea mai mare piață a grupului, țările vest-europene fiind cele care au absorbit 1,69 milioane de vehicule, în timp ce Europa Centrală și de Este a contribuit cu numai 273.600 de vehicule, dar cu o creștere de 8,5%. În America de Nord, vânzările au ajuns la 461.000 de vehicule (minus 30.000 de vehicule față de anul trecut), iar în China s-au cifrat la 1,31 milioane de vehicule. America de Sud, cu 302.100 unități, Asia – Pacific, cu 157.200, și Orientul Mijlociu plus Africa, cu 198.000 de vehicule, au fost toate pe plus pentru grupul german.
Cea mai bună veste pentru compania germană este cea referitoare la mașinile complet electrice, care au urcat la 465.500 unități în primele șase luni ale anului, ceea ce reprezintă o creștere cu 47% față de anul trecut sau, în volume, cu aproape 250.000 de vehicule. În acest fel, ponderea BEV-urilor a urcat la 11% în totalul vânzărilor grupului. În Europa, acest segment a contat foarte mult, pentru că a avut o creștere de 89% și a ajuns la o cotă de piață de 28% în regiune. Și în segmentul PHEV s-a înregistrat o creștere mare, de 41%, volumul urcând la 192.300 unități.
Cele mai vândute modele electrice ale grupului au fost VW ID.4/ID.5, cu 84.900 unități, VW ID.3, cu 60.700 unități și Audi Q4 e-tron, cu 44.600 unități.
Din punct de vedere al unităților de business, grupul de mărci Core (VW, Skoda, SEAT/Cupra plus VW Comerciale) a crescut cu aproape 4 procente, la 3,31 milioane vehicule, cu peste 120.000 de vehicule vândute în plus. Dintre mărcile acestei unități de business, remarcăm Skoda (509.400 vehicule), care își revine accelerat după anii de declin, având 18,7% creștere în trimestrul al doilea și 13,6% pe cele șase luni. De asemenea, marca de bază, VW, a avut un avans bun, de 4,5 procente, aducă cea mai mare parte din creșterea grupului de mărci (circa 100.000 de vehicule în plus), cu un total de 2,32 milioane de vehicule. Asta înseamnă că strategia de modele și motorizări a CEO-ului Thomas Schafer a funcționat și începe să dea rezultate.

În schimb, grupul de mărci Progressive, format din mărcile Audi, Bentley și Lamborghini, precum și marca Prosche, continuă să frâneze. Cu o scădere de -5,9% și un volum de 783.500 unități, mai mic cu 100.000 de unități față de anul trecut, marca Audi este principalul vinovat pentru această situație, una dintre cauze fiind gama îmbătrânită și lansările întârziate ale unora dintre modele. Bentley, care contribuie cu volume foarte mici la rezultatele grupului, a vândut 4.900 de mașini, ceea ce reprezintă o scădere de 11 procente, respectiv 600 de mașini de lux în minus. Cealaltă marcă de lux din grupul Progressive, Lamborghini, a crescut, dar cu numai 100 de vehicule.
De asemenea, Porsche a raportat încă o scădere, una de 6,1%, care a însemnat un minus de aproape 10.000 de vehicule, cele mai multe fiind generate de scăderea pe care marca o are în China.
Și în sectorul de camioane, în grupul Traton, lucrurile au stat mai puțin fericit, pentru că mărcile MAN, Scania și Navistar au avut toate scăderi, singura creștere fiind cea înregistrată de VW Truck&Bus. Volumul total de camiaone și autobuze vândute de VW Group s-a ridicat la 153.200, fiind cu 4,3% mai puține decât anul trecut.