Două luni de creștere, bazate și pe unele impulsuri de achiziție artificiale, n-au fost suficiente pentru piața auto din România pentru a compensa scăderile de vânzări din prima jumătate de an. Conform datelor analizate de Profit.ro, după nouă luni, românii au înmatriculat 108.067 autoturisme în primele trei trimestre din acest an, cu 5,2% mai puține decât în 2024.
Top 5 mărci auto
Mai multe mărci au contribuit la scădere, dar efectele se văd în special la cele mai populare, cele care se sprijineau consistent pe Rabla, precum Dacia sau Hyundai.
Dacia este în continuare liderul pieței, cu o cotă de piață de 28,6% și 31.002 unități înmatriculate, în scădere cu aproape 10 procente, iar Toyota este liderul mărcilor de import, cu 10.245 unități și o cotă care se apropie de 10% din piață, adică peste 13% pondere în vânzările mărcilor de import. Skoda, Renault și Hyundai sunt următoarele mărci ca volum.
Clasamentul celor mai cumpărate modele în acest an are, așa cum era de așteptat, trei modele Dacia, cu Logan pe primul loc, care reușește să revină în fața lui Duster.
În total, 10.358 de unități Logan, o surpriză având în vedere că este mașina cu cea mai mare dependență de Rabla, iar acest lucru se vede în scăderea de -10,5% față de anul trecut. Duster a fost destul de aproape, cu 9.804 unități, dar cu o scădere și mai mare, 14,4%.
Pe locul al treilea, Sandero, care nu reușește să magnetizeze clienții români la fel de intens ca în alte țări europene, are 5.777 unități și o scădere de numai 5,1%.
În rândul modelelor de import, Renault Clio este campion absolut, cu 2.872 de unități înmatriculate, dar mai ales cu o creștere uriașă, de 41,8%.
În fine, pe locul al cincilea se află marea noutate de la Dacia, Bigster, în primul său an de existență, cu .1743 de unități înmatriculate, mulți dintre clienți fiind „cuceriți” de la Jogger și de la Duster.
Cele mai vândute segmente auto din România
După cum reiese din segmentarea făcute de APIA pe datele DGPCI, putem observa că SUV-urile continuă să avanseze și mai au foarte puțin până când vor depășit jumătate din piața auto.
Cu un procent care a ajuns la 48,9% și o nouă creștere de 39,2%, SUV-urile au ajuns să domine vânzările și au determina indiscutabil direcția în care va merge industria auto și în următorii ani.
Pe locul al doilea, mașinile din clasa compactă au avut de asemenea o creștere destul de mare, 42,2%, consolidându-și ponderea la aproximativ o treime din piață, mult peste segmentul B, cel în care se găsește Sandero, care are doar 16,7% din piață și a crescut cu 58,9%.
În schimb, au pierdut procente importante clasele mari, E și F, cu aproape 30% scădere.
Cele mai vândute motorizări
Din punct de vedere al combustibilului, în luna septembrie motorizările pe benzină înregistrează o creștere de +40.8%, stimulată de avansul general al pieței, ajungând la o pondere de 45%, în timp ce motorizările pe motorină înregistrează o creștere de +45%, ajungând la o pondere de 6,4%.
Este interesant însă că motorizările mild-hybrid au pierdut din avânt (sunt prezente pe unele modele Dacia și pe Ford Puma, dar și pe mai multe mașini de import). Cu o creștere de +12%, acestea au o pondere de 18,3% din totalul pieței de autoturisme.
În același timp, autoturismele “electrificate“, respectiv cele electrice (care pot fi încărcate din sursă externă de electricitate - BEV și PHEV), precum și cele mild-hibrid și full hibrid (care dispun și de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă de electricitate) au avut, în luna septembrie a anului 2025, o cotă de piață de 48,7%, fiind cel mai important segment de pe piața românească, care depășește cu cota deținută de motorizările pe benzină și motorină.
Autoturismele complet electrice au reușit să urce, prin creșterea din ultima lună, la 6% din piață, iar autoturismele plug-in hibrid dețin o cotă de piață de 6,5%, față de septembrie 2024, când reprezentau 5%.
Cu toate aceste procente de creștere, putem vedea fără probleme că segmentul electric are o scădere foarte mare pe toate cele 9 luni, cu -26% față de 2024 și un volum de numai 5.406 vehicule înmatriculate.
Cele mai vândute autoturisme electrice din primele trei trimestre au fost Dacia, Hyundai, Tesla, Ford și Renault, practic mărcile cele mai populare și în Europa dintre cele cu propulsie 100% electrică.
La polul opus sunt mașinile PHEV, care au crescut masiv în 2025, la 6.432 unități, cu 43%, mărcile care domină segmentul fiind Mercedes, VW și BMW.
Pe motorizările full-hybrid, Toyota, liderul absolut, împreună cu Dacia, care a intrat în acest segment cu mai multe modele, precum și Renault, MG și Kia sunt mărcile cele mai vândute, totalul înregistrat fiind de 20.144 vehicule, iar creșterea de 32%.
Nu în ultimul rând, pe segmentul mild-hybrid, care în cele mai multe țări din Europa nu sunt incluse la mașini „electrificate”, au avut și ele o creștere anul acesta de 15,2%, cu un total de 26.984 unități.



















