Compania Wizz Air a fost nevoită să plătească o sumă suplimentară de 1.2 milioane de lire sterline către pasageri, după ce autoritatea de reglementare din Marea Britanie a intervenit în legătură cu modul în care a gestionat întârzierile zborurilor.
Autoritatea Aviației Civile (CAA) s-a implicat în luna iulie în acest caz, scrie BBC, după ce a primit "un număr mare" de plângeri referitoare la faptul că compania nu achita sumele datorate, scrie Adevărul.
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
CAA a cerut Wizz Air să revizuiască mii de cereri respinse pentru acoperirea costurilor. La rândul lor, reprezentanții Wizz Air spun că au colaborat pe deplin cu autoritatea de reglementare și a implementat îmbunătățiri.
Paul Smith, directorul pentru consumatori la CAA, a declarat că rezultatul este o veste bună pentru pasageri, dar că astfel de intervenții nu ar trebui să fie necesare.
"Deși salutăm măsurile luate de Wizz Air după ce a dat greș în tratarea pasagerilor afectați, companiile aeriene ar trebui să aibă grijă în mod obișnuit de clienți și să respecte drepturile acestora atunci când zborurile sunt întârziate sau anulate", a spus Smith.
Wizz Air a reexaminat 25.000 de solicitări pentru zborurile către sau dinspre Marea Britanie începând cu 18 martie 2022. Dintre acestea, 6.000 au dus la plăți suplimentare, cu sume care variază semnificativ față de cele oferite în primă instanță de companie.
Plățile acoperă costuri precum zboruri alternative, costuri de transfer, cazare și facturi pentru mâncare pentru pasagerii care au rămas blocați.
Nu toate cererile au fost respinse inițial, dar din cele 6.000, unele nu au primit niciun fel de despăgubire anterior. Alți pasageri, care au primit rambursări parțiale, vor primi acum completarea sumelor.
Compania s-a confruntat cu "provocări operaționale fără precedent" în vara anului 2022, a declarat directorul general al Wizz Air UK, Marion Geoffroy.
CITEȘTE ȘI Vicepreședinte Dacia: Noua generație Duster va fi vândută în Turcia sub marca Renault! Ce va fi cu SpringSezonul de vacanță de vară din 2022 a fost descris ca "air-magedon" după ce industria a avut dificultăți în a reveni la un nivel normal de servicii după pandemie. Călătorii au suportat cozi lungi, întârzieri și anulări.
Unul dintre cei care au suferit în acea perioadă a fost Russell Quirk, un expert imobiliar din Brentwood, Essex. Acesta a avut dificultăți în a recupera 4.500 de lire sterline cheltuiți pentru zboruri alternative, cazare și mese după ce zborurile familiei sale au fost anulate în ultimul moment.
După luni de așteptare pentru rambursare, clientul a trimis executorii judecătorești la Aeroportul Luton pentru a recupera banii de la Wizz Air.