Conpet și-a majorat profitul grație creșterii tarifelor aprobate de stat, care a compensat încetinirea activității de transport și avansul salariilor

Conpet și-a majorat profitul grație creșterii tarifelor aprobate de stat, care a compensat încetinirea activității de transport și avansul salariilor
Adi Mosoianu
Adi Mosoianu
scris 15 mai 2019

Profitul net al companiei de stat Conpet Ploiești, operatorul concesionar al sistemului național de conducte de transport al țițeiului și produselor petroliere, a crescut cu 26% în primul trimestru din 2019, la 14,449 milioane lei, în principal ca urmare a majorării tarifelor reglementate practicate de companie, aprobate de Agenția Națională pentru Resurse Minerale (ANRM).

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Cifra de afaceri a companiei a crescut cu 8,7%, la 98,83 milioane lei. Profitul rezultat din activitatea de transport a crescut cu peste 52%, de la 11,85 milioane lei în T1 2018 la peste 18 milioane lei în primele 3 luni ale anului în curs.

"Creșterea profitului a fost influențată în principal de majorarea tarifelor de transport. Comparativ cu trim. I 2018, în trim. I 2019, profitul aferent activității de transport pe subsistemul țară a crescut cu 4,56 milioane lei, datorită majorării de tarife (+4,05 milioane lei) și creșterii cantităților transportate (+0,35 milioane lei). Profitul realizat pe subsistemul import în primele 3 luni ale anului 2019 a crescut cu 1,63 milioane lei, în special datorită impactului favorabil al majorării tarifelor de transport", se arată în raportul trimestrial al Conpet. 

YouTube Premium și YouTube Music, disponibile oficial în România CITEȘTE ȘI YouTube Premium și YouTube Music, disponibile oficial în România

Cantitățile de țiței, condensat, gazolină și etan transportate pe subsistemul țară au avansat cu 0,7%, la 870.000 tone, însă cele aferente subsistemului import au scăzut cu 9,5%, la 785.000 tone, astfel că, per total, cantitățile transportate de Conpet s-au redus cu 4,4% în primul trimestru din 2019, la 1,655 milioane tone.

În vara anului trecut, ANRM a aprobat majorarea tarifelor reglementate de transport practicate de Conpet, cel pentru transportul țițeiului de producție internă crescând cu aproape 6%. Mai mult, pentru transportul de cantități din import la rafinăria Petromidia, tariful a crescut de la 8 lei/tonă la 27 lei/tonă pentru tranșa mai mică de 120.000 tone/lună și de la 7,33 lei/tonă la 24,74 lei/tonă pentru tranșa mai mare de 120.000 tone/lună. Tarifele pentru Petromidia au fost înjumătățite ulterior, la 14 lei/tonă pentru cantități mai mici de 120.000 tone/lună și 12 lei/tonă pentru cele peste acest nivel, după ce Rompetrol s-a angajat prin contract să-și tripleze transporturile de marfă efectuate prin intermediul Conpet, de la circa 40.000 de tone anul trecut la 120.000 de tone în 2019.

"În primele 3 luni din 2019, cheltuielile de exploatare au reprezentat 90,51 milioane lei, înregistrând o creștere cu 5% față de cele înregistrate în aceeași perioadă a anului 2018, în principal datorită creșterii cheltuielilor de personal și a cheltuielilor cu provizioanele pentru concedii de odihnă neefectuate și participarea salariaților la profit", precizează Conpet.

GRAFICE Impact Developer & Contractor își triplează vânzările și obține un profit net trimestrial de aproape 13 milioane lei CITEȘTE ȘI GRAFICE Impact Developer & Contractor își triplează vânzările și obține un profit net trimestrial de aproape 13 milioane lei

Anul trecut, cheltuielile de personal ale Conpet au crescut cu peste 25%, în urma încheierii unui nou contract colectiv de muncă în toamna lui 2017, care a majorat salariul minim pe companie.

În primele 3 luni ale anului 2019, Conpet avea programate investiții în valoare de 6,632 milioane lei, însă realizările au fost aproape duble, de 12,557 milioane lei. Investițiile au avut în vedere continuarea lucrărilor de reabilitare a conductelor magistrale pentru transport țiței și gazolină, precum și lucrări asupra instalațiilor, echipamentelor și dotărilor aferente sistemului național de transport al petrolului. 

Acționarul majoritar al Conpet este Ministerul Energiei, care deține 58,71% din acțiunile companiei.

viewscnt
Afla mai multe despre
conpet
conpet ploiesti
tarif transport titei
sistem transport titei
titei import
titei productie interna