Creșterea de profit a Hidroelectrica s-a temperat în T2. Scăderea semnificativă a producției de energie electrică, compensată de scumpirea curentului

Creșterea de profit a Hidroelectrica s-a temperat în T2. Scăderea semnificativă a producției de energie electrică, compensată de scumpirea curentului
Adi Mosoianu
Adi Mosoianu
scris 31 aug 2022

Compania de stat Hidroelectrica, cel mai mare producător de energie electrică din România, controlat de Ministerul Energiei, a terminat primul semestru al anului cu un profit net de 2,637 miliarde lei, în creștere cu 56,3% față de perioada similară a anului trecut, potrivit raportării contabile a companiei.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

În primul trimestru din 2022, profitul crescuse cu peste 70%, la 1,29 miliarde lei.

 Inflația din Germania, aproape de cel mai ridicat nivel din ultimii 50 de ani CITEȘTE ȘI Inflația din Germania, aproape de cel mai ridicat nivel din ultimii 50 de ani

Profitul operațional al companiei a consemnat o creștere cu 49,5%, la 3,153 miliarde lei.

Veniturile din exploatare ale Hidroelectrica au avansat cu 49% în S1 2022, la 4,785 miliarde lei, în timp ce cheltuielile aferente s-a majorat cu 48%, la 1,632 miliarde lei.

VIDEO Ștafeta masculină de 4x100 m liber, condusă de David Popovici - aur la CM Natație Juniori CITEȘTE ȘI VIDEO Ștafeta masculină de 4x100 m liber, condusă de David Popovici - aur la CM Natație Juniori

Producția de energie electrică a Hidroelectrica a scăzut față de perioada similară de anul trecut, ceea ce s-a reflectat în diminuarea cantitativă cu 28,7% a vânzărilor de energie, la 7,48 TWh. Vânzările din producția proprie au scăzut chiar mai mult, cu 29,1%, la 7,18 TWh.

Astfel, a continuat tendința din primul trimestru al anului, când vânzările Hidroelectrica au scăzut cu 30% față de T1 2021, la 3,20 TWh.

VIDEO & FOTO Skoda și-a lansat noul logo și noul limbaj de design, odată cu conceptul Vision 7S, cu multe trimiteri către Dacia CITEȘTE ȘI VIDEO & FOTO Skoda și-a lansat noul logo și noul limbaj de design, odată cu conceptul Vision 7S, cu multe trimiteri către Dacia

În schimb, prețul mediu cu care Hidroelectrica a reușit să vândă curent pe piețele angro a fost mai mult decât dublu în S1 2022 față de prima jumătate a lui 2021, crescând de la 283,4 la 577,7 lei/MWh. Pe de altă parte, în T1 2022, performanța companiei la acest capitol fusese mai bună, prețul mediu de vânzare fiind de 655,4 lei/MWh, în creștere cu 134,3% față de aceeași perioadă a anului precedent.

″Pe parcursul perioadei de șase luni încheiată la 30 iunie 2022, Hidroelectrica SA a plătit un impozit pe venit suplimentar de 351 milioane lei și a înregistrat un cost cu apa turbinată de 243,3 milioane lei, în scădere cu 24,9% față de anul trecut, datorită volumului mai mic de producție de energie electrică. La sfârșitul lunii iunie 2022, lichiditățile companiei erau de 3,35 miliarde lei″, se arată într-un document al acționarului minoritar Fondul Proprietatea, care deține aproape 20% din capital și se pregătește de listarea participației sale.

viewscnt
Afla mai multe despre
profit hidroelectrica
scadere productie hidroelectrica
scumpire energie
listare hidroelectrica