Engie și E.ON s-au dus la Parlament - se tem că nu vor primi la timp banii de la stat pentru compensarea facturilor la electricitate și gaze

Engie și E.ON s-au dus la Parlament - se tem că nu vor primi la timp banii de la stat pentru compensarea facturilor la electricitate și gaze
Profit.ro
Profit.ro
scris 8 nov 2021

Furnizorii de energie electrică și gaze nu știu cum își vor recupera banii de la stat pentru compensarea facturilor, ceea ce ar putea să le afecteze capacitatea de a importa gaze în vârfurile de consum din timpul iernii, au afirmat reprezentanții Engie România și E.ON România, audiați în comisia parlamentară de anchetă privind prețul energiei.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Potrivit acestora, majorările pe care le-au anunțat în facturi sunt justificate, chiar dacă ANRE a amendat toate companiile care au notificat clienții că le vor fi crescute facturile, sceie Agerpres.

Securizarea muncii de la distanță CITEȘTE ȘI Securizarea muncii de la distanță

"Nu poți trăi dacă prețul este sub costul de achiziție. Este prețul de pe bursă, iar noi am făcut tot ce am putut pentru a atenua efectul asupra clienților", a spus Nicolas Richard, vicepreședinte executiv și șef al diviziei de vânzări din cadrul Engie România.

La rândul său, Claudia Griech, director general al E.ON Energie România, a precizat că furnizorul pe care îl reprezintă a respectat întocmai prevederile legale când a notificat clienții că prețurile din contracte vor crește și că au la dispoziție 30 de zile pentru a accepta oferta sau a căuta un alt furnizor în piață.

"Vă spun cu toată sinceritatea, cu aceste prețuri clar consumatorii vor avea probleme cu plata facturilor, așa că încurajăm orice măsură de sprijinire a lor", a precizat Richard.

Întrebați care este părerea lor cu privire la schema de compensare a facturilor, reprezentanții ambelor companii și-au exprimat îngrijorarea despre modul în care va fi recuperată diferența dintre costul real al energiei și gazelor și prețul fixat de stat în facturi.

"Plafonarea în sine nu este o problemă, ci cum vom recupera banii și ce se va întâmpla după ce expiră schema de sprijin. Prețul în piață continuă să fie mare", a spus reprezentantul Engie.

"Există incertitudine cu privire la modul în care se vor recupera aceste sume de la stat. Este foarte importantă capacitatea financiară a furnizorilor, ca să poată importa gaze în vârful de consum din iarnă, când producția locală nu acoperă întregul consum", a completat Claudia Griech.

Potrivit acesteia, 46% dintre clienții de electricitate ai E.ON sunt în piața liberă.

"După ce expiră sprijinul, din aprilie, efectele vor fi resimțite de clienți. Noi am cheltuit până acum 7 milioane de lei drept costuri cu campania de informare și educare a consumatorilor", a continuat ea.

Cum îți aduci afacerea în online CITEȘTE ȘI Cum îți aduci afacerea în online

În plus, producția locală de gaze scade de la an la an, a precizat Nicolas Richard.

"Acest lucru înseamnă că trebuie să mărim importurile și să diversificăm rutele, să ne asigurăm că nu vor fi probleme de alimentare", a arătat el.

"Pe segmentul de distribuție, vom încheia anul pe pierdere", a afirmat, la rândul său, Volker Raffel, directorul general al E.ON.

Potrivit Legii privind compensarea facturilor, furnizorii de gaze își vor recupera de la stat în termen de 30 de zile diferența dintre factura plătită de consumatorii finali și prețul propriu-zis al energiei.

În urmă cu două săptămâni, ministrul Energiei, Virgil Popescu, i-a asigurat pe furnizori că-și vor primit banii în termenul prevăzut de lege.

"Nu este cazul să se îngrijoreze că plățile vor fi întârziate. Furnizorii își vor primi banii în 30 de zile, așa cum prevede legea. Ulterior, se va face un control și, dacă vor fi greșeli, acestea vor fi corectate", a răspuns Popescu.

viewscnt
Afla mai multe despre
engie
e.on