EXCLUSIV Radu Coșarcă a plecat de la șefia comunicării Enel

EXCLUSIV Radu Coșarcă a plecat de la șefia comunicării Enel
Adi Mosoianu
Adi Mosoianu
scris 16 nov 2016

Radu Coșarcă a plecat din funcția de Head of Communications la Enel România, fiind înlocuit în funcție de Oana Gherasim, până atunci șefă a Departamentului de Relații cu Presa pentru operațiunile din România ale grupului energetic italian, potrivit unor surse din piață.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

Înainte de a fi publicată aici, informația a fost prezentată cu mult înainte pe Profit Insider.

Anterior, pe 18 iulie, Coșarcă fusese numit membru în Consiliul de Administrație al producătorului de cupru Cupru Min SA, controlat integral de statul român, prin Ministerul Economiei, în urma unui proces de selecție derulat de către Departamentul pentru Privatizare și Administrarea Participațiilor Statului din cadrul ministerului.

Radu Coșarcă a preluat în octombrie 2010 funcția de director de relații externe în cadrul Enel România și avea în coordonare activitățile de relații instituționale, relații cu presa, publicitate, evenimente, PR, comunicare internă și CSR din cadrul subsidiarelor locale ale grupului italian de utilități. Din ianuarie 2015 a devenit Head of Communications la Enel.

Coșarcă a lucrat anterior la mai multe televiziuni, precum Național TV, TVR și Antena 1, a fost membru al Consiliului Național al Audiovizualului, a predat un curs de comunicare la Universitatea București și a deținut funcția de vicepreședinte la grupul Media On, precum și la firma de consultanță în comunicare Sinergy.

Statul va fi asistat la deal-ul cu KazMunayGas de aceiași avocați care îl reprezintă la Paris în cel mai recent litigiu cu Enel CITEȘTE ȘI Statul va fi asistat la deal-ul cu KazMunayGas de aceiași avocați care îl reprezintă la Paris în cel mai recent litigiu cu Enel

Noul Head of Communications al Enel România, Oana Gherasim, este din 2011 șefă a Departamentului de Relații cu Presa din cadrul companiei. Anterior a fost account director la Civitas Global Ketchum, companie de consultanță strategică în domeniul comunicării corporative și de brand. A mai condus departamentul de relații cu presa al Cosmote și a fost senior media relations officer la Rompetrol. În perioada 2003-2006 a activat ca reporter la agenția de presă Mediafax.

Tot în septembrie, Enel l-a "racolat" pe Bogdan Matei, până atunci director general al Provident Financial Romania IFN SA, companie specializată în acordarea de împrumuturi de mică valoare direct la domiciliu, pentru funcția de director de vânzări al subsidiarelor românești de furnizare de energie Enel Energie Muntenia și Enel Energie, ca parte a strategiei italienilor de a începe să atragă clienți din portofoliile concurenței și de a se extinde și pe furnizare de gaze și alte servicii.

Profitul grupului italian Enel în România, calculat înainte de taxe, depreciere și amortizări (EBITDA), s-a redus cu 5,3% în primele nouă luni din 2016, la 266 milioane de euro, pe fondul scăderii producției și veniturilor din distribuția de electricitate.

BAT are în plan investiții de 100 milioane euro la fabrica din Ploiești, unde va produce și capsule pentru țigările hibrid glo Ifuse CITEȘTE ȘI BAT are în plan investiții de 100 milioane euro la fabrica din Ploiești, unde va produce și capsule pentru țigările hibrid glo Ifuse

În perioada ianuarie-septembrie 2015, Enel a obținut o EBITDA de 281 milioane de euro din operațiunile de pe piața românescă, potrivit raportului financiar al grupului italian. Datele privind evoluția de anul trecut au fost revizuite în urcare, de la un profit de 227 milioane euro raportat anterior.

Profitul din distribuția de electricitate a coborât cu 13,5% la nouă luni, de la 200 milioane euro la 173 milioane euro, în timp ce câștigul din activitățile de pe segmentul energiei regenerabile a scăzut cu 8,3%, la 55 milioane euro. Pe segmentul de retail, profitul pe piața românească a crescut cu 73,7%, la 33 milioane euro, iar serviciile și operațiunile din segmentul energiei termice au generat un câștig de 5 milioane euro.

Principalele subsidiare ale Enel din România sunt monopolurile regionale de distribuție a energiei electrice Enel Distribuție Muntenia, Enel Distribuție Banat, Enel Distribuție Dobrogea, furnizorii de curent electric Enel Energie Muntenia și Enel Energie, precum și dezvoltatorul și operatorul de proiecte de producție de energie regenerabilă Enel Green Power România.

În prezent, Enel se judecă cu statul român în mai multe procese, atât în justiția locală, cât și la Tribunalul Internațional de la Paris, cele mai multe dintre litigii fiind legate de procesul de privatizare a Electrica Muntenia Sud, prin care italienii au intrat pe piața românească.

viewscnt
Afla mai multe despre
radu cosarca
oana gherasim
enel
enel energie
enel distributie
grupul italian enel
cupru min