MOL a vândut în România în trimestrul al treilea al acestui an 54 mii tone benzină și 155 mii tone motorină, rezultând un total de 209 mii tone carburanți, cu 2,3% sub volumul de 214 mii tone din aceleași trimestre ale ultimilor 2 ani.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Comparativ cu trimestru precedent, MOL a vândut în stațiile din România un volum mai ridicat cu 15 mii tone sau 7,7%, însă acesta este un fenomen sezonier normal, trimestrul al treilea fiind an de an trimestru cu cele mai ridicate vânzări de carburanți.
Dacă vânzările de benzină s-au majorat cu 3 mii tone comparativ cu trimestrul al treilea a anului trecut, cele de motorină s-au redus cu 8 mii tone.
Scăderea volumului vânzărilor din România (de 2,3%) este dublă celei înregistrate de grupul maghiar în statele în care are stații de distribuție, care a fost de doar 1%.
De altfel, prezentarea rezultatelor pe ultimul trimestru, grupul MOL evidențiază “scăderea volumului vândut pe piețele principale (Ungaria, Slovacia și România), compensată în mare parte de Republica Cehă și țările din sud-estul Europei”.
Pe de altă parte, compania remarcă și o creștere a marjelor ca urmare a “condițiilor mai bune de piață din Croația și România și a tendinței continue de trecere la combustibil premium”.
Grupul maghiar a înregistrat în trimestrul al treilea un profit înainte de impozitare de 503 milioane dolari, care a rămas neschimbat față de aceeași perioadă a anului precedent.
Segmentul Consumer Services a continuat să înregistreze o creștere puternică, “marjele la combustibil consolidându-se datorită contextului favorabil de prețuri în Croația și România”.
„Suntem obișnuiți cu emoțiile, dar chiar și pentru standardele MOL, am avut o perioadă plină de evenimente. Gândiți-vă doar la sancțiunile care afectează piața petrolului, la incendiul de la rafinăria Százhalombatta sau la anomaliile legate de transporturile prin conducta Adria. Am avut un trimestru puternic, dar având în vedere noile provocări, a trebuit să revizuim previziunile privind veniturile pentru acest an”, a declarat președintele și CEO-ul Grupului MOL, Zsolt Hernádi.
Recent, grupul MOL a preluat o companie de comerț angro cu gaz petrolier lichefiat (GPL), Sistemgas SRL, din vestul României, unde dispune de un depozit de GPL în Timisoara, precum și de o flotă proprie de autocisterne. Tranzacția a fost efectuată prin intermediul unei subsidiare înființate anul acesta de grupul ungar, MOL LPG Europe Kft., condusă de șeful diviziei de GPL a MOL, Istvan Peter.
MOL are o cotă de piață de aproximativ 17%, fiind al treilea jucător de pe piața de carburanți autohtonă, deținând 236 de stații de comercializare a carburanților, cu una mai puțin ca la finalul anului trecut.
În 2024, grupul MOL și-a crescut vânzările de benzină în România cu 4,5%, iar pe cele de motorină cu 2% față de cele din 2023, ajungând la un volum de 187 mii tone de benzină, respectiv 598 mii tone motorină.
Grupul MOL este o companie internațională integrată de petrol, gaze naturale, petrochimie și retail, cu sediul central în Budapesta, Ungaria.
Are operațiuni în peste 30 de țări, o forță de lucru dinamică formată din 25.000 de angajați în întreaga lume și peste 100 de ani de experiență în industrie.
Grupul MOL controlează trei rafinării și două unități petrochimice la nivelul managementului integrat al lanțului de aprovizionare în Ungaria, Slovacia și Croația.
Compania are, de asemenea, o rețea de aproape 2.350 de stații de servicii în 10 țări din Europa Centrală și de Sud-Est.















