CEO-ul Novartis, Vas Narasimhan, a declarat că gigantul farmaceutic elvețian nu intenționează să intre în ”frenezia” medicamentelor pentru slăbit, preferând în schimb să se concentreze pe domenii în care își poate construi ”o poziție unică”, transmite CNBC.
Vorbind la CNBC, Vas Narasimhan a spus că compania cercetează tratamente care se ocupă de efectele secundare ale pierderii în greutate, dar că nu intenționează să concureze direct cu producătorii dominanți de medicamente pentru obezitate Novo Nordisk și Eli Lilly, scrie News.ro.
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
”Cred că nu ar fi mișcarea potrivită pentru Novartis doar să urmărească frenezia acum. Cu obezitatea în acest moment, avem doi jucători mari foarte înrădăcinați și cred că pentru viitorii participanți trebuie să găsească ceva nou, un fel de unghi nou care fie să reducă greața și vărsăturile, fie să le ofere pacienților posibilitatea de a pierde în greutate și își păstreze mușchii”, a spus el, subliniind munca existentă în astfel de domenii în laboratoarele de cercetare Novartis.
Concurența la medicamentele pentru obezitate a crescut în ultimele luni, cu jucători importanți precum Roche și Pfizer care au intrat pe piață, estimată că va avea o valoare de până la 200 de miliarde de dolari în următorul deceniu.
Cu toate acestea, Narasimhan a spus că compania sa vizează zone ” în care știm că putem câștiga”.
Acestea includ tratamente pentru boli precum Alzheimer, Huntington și Parkinson, precum și diferite terapii pentru cancer.
El a spus că a văzut o oportunitate de piață considerabilă în cadrul terapiilor cu radioligand (RLT) aflate în creștere, un tratament pentru cancer care vizează celulele canceroase.
CITEȘTE ȘI O companie declanșează concedieri acuzând prețurile de dumping practicate de chinezi la panouri solare. CEO-ul demisionează furios: Veți regreta că ați acceptat dependența de China!Până acum, compania a făcut două achiziții și a lansat două medicamente în acest domeniu.
”Acesta este un domeniu în care credem că am putea construi o afacere de peste 20 de miliarde de dolari în timp și, sperăm, să construim o poziție unică, în loc să urmărim celelalte piețe”, a spus el.
”Acestea sunt locuri în care simt că avem dreptul să câștigăm”, a adăugat el.
Comentariile sale vin după ce compania a primit, marți, aprobarea de la Administrația pentru Alimente și Medicamente din SUA pentru ca medicamentul său Kisqali pentru cancerul de sân metastatic să fie utilizat pentru a trata pacienții cu stadii incipiente ale bolii.