BCR lansează o aplicație pentru credite ipotecare ce reduce drumurile la bancă, dezvoltată de Qualitance

BCR lansează o aplicație pentru credite ipotecare ce reduce drumurile la bancă, dezvoltată de Qualitance
Mihai Baniţă
Mihai Baniţă
scris 18 sep 2019

Banca Comercială Română (BCR) lansează o aplicație pentru credite ipotecare, care permite încărcarea online a documentelor solicitate de bancă și reduce la jumătate timpul necesar procesului de achiziție.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Aplicația, numită Casa mea, permite clienților BCR să facă mai rapid achiziția unei locuințe, prin faptul că nu mai sunt nevoiți să meargă la bancă pentru fiecare document sau etapă în parte, lucru ce reduce la jumătate durata întregului proces, potrivit oficialilor băncii.

În aplicație pot fi încărcate: antecontractul, actele de proprietate, opinia notarială, releveul, extrasul de carte funciară și orice alte documente mai solicită punctual banca.

„Prin Casa Mea, orice client BCR are la dispoziție, online, oriunde s-ar afla, un adevărat sistem de control al întregului proces de creditare, oferind permanent suport și transparență. Aplicația este unică în România și poate fi accesată foarte ușor, într-un mediu securizat, atât de pe telefon, cât și de pe tabletă sau calculator”, spune Dana Dima Demetrian, vicepreședinte BCR responsabil cu aria de retail și private banking.

STUDIU 70% din activitatea microîntreprinderilor din România este dat de firmele cu afaceri de până în 250.000 euro CITEȘTE ȘI STUDIU 70% din activitatea microîntreprinderilor din România este dat de firmele cu afaceri de până în 250.000 euro

Prin intermediul aplicației, clienții pot colabora direct cu celelalte părți implicate în procesul de achiziție – vânzător, notar, agent imobiliar -, care pot încărca documentele solicitate de către bancă, acțiuni la care clientul este notificat. 

Totodată, clienții sunt notificați atunci când se modifică stadiul dosarului de credit sau când este nevoie de o nouă acțiune din partea acestora.

“În civilizația modernă, achiziția unei locuințe este cea mai importantă decizie financiară pe care 80% dintre oameni o vor lua în timpul vieții lor. În același timp, momentul creditului ipotecar este între top 5 cele mai stresante experiențe de viață”, spune Ioan Iacob, director executiv și co-fondator al companiei Qualitance, dezvoltatorul aplicației.

„Platforma digitală Casa Mea demonstrează contrariul - împreună cu BCR, am reușit într-un timp record – am avut prima versiune în 10 săptămâni de la pornirea dezvoltării - să transformăm experiența stresantă de obținere a unui credit ipotecar într-o experiență neașteptat de ușoară și plăcută”, adaugă Iacob.

Aplicația este disponibilă în App Store și Google Play și a fost deja utilizată de peste 1.300 de clienți BCR. Peste 600 de persoane au folosit-o deja până la finalul întregului proces. Potrivit Danei Demetrian, până acum au fost convinși și 10-15 notari să o folosească pentru a primi scanate actele de proprietate în baza cărora trebuie să autentifice contractele de vânzare și să facă înscrierile de Carte Funciară. Validarea finală nu se poate face însă încă online de către notari, fiind necesară la final prezența fizică în fața acestora și prezentarea documentelor originale pe hârtie. "În noiembrie am început prototipul, în mai am avut versiunea finală și de la sfârșitul lui mai-începutul lui iunie am început generalizarea aplicației, de două luni suntem cu ea în toată țara. Suntem în perioadă de observare și vrem să ne îmbunătățim tot fluxul. Am discutat cu notarii din România, i-am întrebat de ce au nevoie. Încă zona legislativă împiedica validarea online a documentelor în original", spune Demetrian

Casa Mea poate fi accesată folosind numele de utilizator și parola aferente platformei de internet banking George. 

Aplicația nu poate fi folosită deocamdată și pentru obținerea de credite ipotecare în programul Prima Casă, unde în procesul de aprobare este implicată și garanția statului, prin FNGCIMM. "Am vrut să începem cât mai repede, iar Casa mea ne aduce cea mai mare pondere a vânzărilor noi. La Prima Casă mai avem de lucrat, mai e un acord pe flux cu care trebuie să lucrăm și să vedem cum va evolua legislația în continuare. Ar trebui să se digitalizeze mai mulți în jur, ar trebui ca agenda digitală a României să nu fie doar un powerpoint, ci să fie realitate", arată Demetrian.

În prima jumătate a anului, 60% din creditele ipotecare noi acordate de BCR au fost din categoria standard și doar 40% Prima Casă. Proporția între cele două tipuri de credite s-a inversat de aproape doi ani în împrumuturile noi acordate de BCR. Anul acesta, aproape toate creditele noi acordate au fost cu dobândă fixă, 80% dintre clienți alegând varianta cu dobândă fixă în primii cinci ani, iar 20% cu dobândă fixă în primii 10 ani.

Dezvoltatorul aplicației, Qualitance, este o companie fondată în urmă cu un deceniu de doi antreprenori, Radu Constantinescu și Ioan Iacob, premiați anul trecut și de Profit.ro pentru performanțe. În ultimii 5 ani, au crescut cu peste 300%, iar în 2018 au avut un avans al cifrei de afaceri de 20%. De competiție i-a diferențiat rata de eșec aproape de zero într-un mediu în care peste 90% din proiectele de transformare digitală sau de creare de produse noi eșuează.

Foști colegi de clasă, foști coechipieri în echipa națională de olimpici la matematică, Constantinescu și Iacob au avut un început dificil în business. Pentru primele încercări de extindere a fost nevoie să fie pusă garanție locuința proprie la un credit bancar și mulți le spuneau că sunt destinați falimentului. Lucrurile au început să meargă bine din 2010, când au început să lucreze cu IBM. Între timp, au evoluat de la o companie de software, la una de inovație și tehnologie care dezvoltă produse si platforme digitale, folosind tehnologii emergente - AI, machine learning, blockchain, IoT, AR, VR.  Azi, au 200 de angajați în birourile din București, San Francisco și Sydney, iar în 2016 au achiziționat un start-up de experience design din San Francisco. Au intrat în clasamentele internaționale ale companiilor de tehnologie cu cea mai rapidă creștere realizate de Financial Times și Deloitte.

viewscnt
Afla mai multe despre
bcr
casa mea
aplicatie
credit ipotecar