Clienții Băncii Transilvania și ai CEC Bank pot efectua plăți utilizând numărul de telefon mobil în locul IBAN

Clienții Băncii Transilvania și ai CEC Bank pot efectua plăți utilizând numărul de telefon mobil în locul IBAN
scris 18 mar 2021

Clienții Băncii Transilvania și ai CEC Bank pot iniția, în premieră în România, plăți între două conturi deschise la aceste bănci, utilizând doar numărul de telefon mobil al beneficiarului plății, prin intermediul serviciului AliasPay, dezvoltat și pus la dispoziție comunității bancare de către TRANSFOND. Sistemul central AliasPay este disponibil 24/7/365.

Până în acest moment plata cu utilizarea numărului de telefon mobil în locul numărului de cont IBAN exista doar ca serviciu intrabancar (ambii clienți participanți la o plată au contul în aceeași bancă). AliasPay extinde posibilitatea de a plăti folosind numărul de mobil și între conturile a două bănci diferite, oricare ar fi acestea (interbancar) - atât timp cât respectivele bănci participă la AliasPay, acesta fiind principalul avantaj al soluției pentru inițiatorii de plăți, precum și un diferențiator puternic față de alte opțiuni din piață.

Pentru a deveni beneficiar al unor plăți prin AliasPay, orice client al unei bănci participante trebuie să își activeze mai întâi acest serviciu. Prin abonarea la AliasPay, datele alias-ului se transmit către TRANSFOND, astfel încât din acel moment clientul va putea primi sume în cont simplu, pe baza numărului său de telefon utilizat pentru inițierea plății de către orice client al unei bănci participante.

Învață de la traderi cu experiență prin Vestor CITEȘTE ȘI Învață de la traderi cu experiență prin Vestor

Se poate face astfel o plată fără a fi necesară cunoașterea codului IBAN al destinatarul ei, fără a fi necesar un card, doar în baza unui număr de telefon.

Potrivit CEC Bank, comisioanele sunt cele standard pentru plățile intrabancare prin canale digitale.

Pentru bănci și furnizorii de servicii de plată nebancari, serviciul AliasPay aduce o serie de beneficii, printre care se numără: siguranță operațională, eficiență, asigurarea interoperabilității la nivel SEPA fără a necesita dezvoltări de către participant, arhivare electronică (opțional), HelpDesk disponibil 24/7/365, reutilizarea rețelelor de comunicații prin care instituțiile de plată sunt conectate deja la Casa de Compensare Automată administrată de către TRANSFOND. Nivelul de securitate și disponibilitate al serviciului este similar cu cel asigurat pentru funcționarea Casei de compensare a plăților interbancare, TRANSFOND punând la dispoziție, în cazul AliasPay, un timp de răspuns la interogări mai mic de 2 secunde.

Soluția Vodafone Smart Protect contribuie la securitatea afacerilor în lumea digitală, asigurând protecția dispozitivelor fixe și mobile împotriva amenințărilor cibernetice CITEȘTE ȘI Soluția Vodafone Smart Protect contribuie la securitatea afacerilor în lumea digitală, asigurând protecția dispozitivelor fixe și mobile împotriva amenințărilor cibernetice


Plata de tip AliasPay se inițiază prin intermediul platformei de mobile banking sau a altor aplicații de plată și poate fi o plată tradițională (transfer credit „normal” sau „urgent”) sau o plată instant (SCT Inst), în funcție de opțiunea de implementare a serviciului în cadrul fiecărei bănci și de alegerea de moment a clientului. Contul atașat unui alias va fi creditat de către banca beneficiarului și interogat de către banca inițiatorului unei plăți. Serviciul are la bază schema Asociației Române a Băncilor, adoptată și adaptată după schema similară a Consiliului European al Plăților, valabilă pe tot teritoriul Uniunii Europene, pentru plăți în euro.

viewscnt
Afla mai multe despre
aliaspay
transfond
cec bank
banca transilvania