Bursa ca show TV

Bursa ca show TV
Adrian Panaite
Adrian Panaite
scris 9 dec 2015

În luna ianuarie, Bursa de Valori București va organiza un concurs televizat în direct, dorind să atragă 1.000 de participanți. Demersul se include în efortul de educare financiară a publicului din România.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

Bursa vrea să facă pasul către publicul larg. Cea mai lesne cale, televiziunea. Operatorul de piață Bursa de Valori București a anunțat, astăzi, că în luna ianuarie va organiza un concurs televizat pe teme financiare cu premii, în care dorește atragerea a aproximativ 1.000 de participanți. Competiția va avea patronajul Minsterului Finanțelor Publice, Ministerului Educației, Băncii Naționale a României și Autorități de Supraveghere Financiară (ASF).

Obiectivul declarat este efortul mai general de alfabetizare financiară a populației. Potrivit unui sondaj realizat în urmă cu cinci ani, nu mai puțin de 14,2% dintre români erau cu totul străini de subiect, adică ignoranți față de orice era legat de câștigarea, cheltuirea și chivernisirea banilor. Cei care fac eforturi în direcția educației lor financiare și care chiar au deprinderi minime sunt 29,4%, în timp ce numai 13,9% dintre români urmăresc periodic și cu atenție sporită informațiile financiare.

Partea covârșitoare a populației, respectiv 41,2% este cea reticentă, care nu vede utilitatea unui efort în direcția unei mai bune cunoașteri și preferă informația superficială. Cum aceasta este captată în special prin televiziune, aceasta este și categoria de public atacată în demersul anunțat astăzi de BVB.

"Ajungem acolo unde nu avem șanse cu publicațiile financiare", a explicat directorul Bursei, Ludwik Sobolewski. Polonezul care a condus și Bursa de la Varșovia nu este la prima experiență de acest fel. În Polonia, un concurs similar este organizat anual.

Care ar fi alt motiv pentru care se îndreaptă către televiziune? Este o cerință a publicului aceea de a primi educația din media. La întrebarea cine ar trebui să asigure educația financiară, nu mai puțin de 29,7% ditre românii intervievați au răspuns că cel mai nimerit ar fi ca această formare să vină din mass-media, de la jurnaliști și realizatori TV.

Este un procentaj depășit doar de creditul acordat structurilor guvernamentale de profil de 34,5%, dar net superior celor de 24,3% acordat băncilor comerciale, 23,7% organizațiilor neguvernamentale, de 23,6% instituțiilor de învățământ superior, de 11,7% fondurilor de pensii și de 11,2% acordat consultanților financiari independenți.

Concursul se va desfășura pe perioada a 2-3 ore, și va avea premii între care și premiul cel mare de 10.000 de lei. Acesta este doar parte a unui program mai amplu desfășurat de Bursa de Valori București în prima parte a anului viitor. Astfel, tot în ianuarie va începe o nouă ediție a concursului de tranzacționare BVB Invest Quest. Va continua în februarie cu lansarea programului educațional Fluent în Finanțe în universități, cu Formul pentru Investitorii Individuali din februarie-martie și cu Expo Banii Tăi din 27-28 mai 2016.

viewscnt
Afla mai multe despre
bursa
bvb
mfp
asf
bnr
tv
ludwik sobolewski