Ferrari se pregătește de listarea pe bursa de la Milano, încă un pas spre separarea de Fiat Chrysler

Ferrari se pregătește de listarea pe bursa de la Milano, încă un pas spre separarea de Fiat Chrysler
Andra Oprescu
Andra Oprescu
scris 23 nov 2015

Producătorul de automobile de lux Ferrari a anunțat astăzi că a început demersurile în vederea listării pe bursa de la Milano, după ce în octombrie acțiunile companiei au devenit accesibile publicului pentru prima dată, prin listarea pe bursa de la New York, transmite presa internațională.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Reprezentanții Ferrari au declarat că listarea pe bursa de la Milano reprezintă încă un pas în direcția separării complete de compania-mamă, Fiat Chrysler Automobiles, potrivit Wall Street Journal.
Prin vânzarea Ferrari, concernul Fiat Chrysler dorește să finanțeze un program de investiții de 48 miliarde euro, pentru care deja acesta s-a îndatorat. Fiat Chrysler a vândut 10% din compania Ferrari în urma listării pe bursa de la New York și mai deține în prezent o participație de 80%. Restul de 10% îi aparține lui Piero Ferrari, fiul fondatorului companiei, care a anunțat că nu este interesat să vândă acțiunile pe care le deține.

Titlurile Ferrari, cu simbolul RACE (cursă - engleză), au avut o intrare spectaculoasă pe bursa de la New York, încheind prima ședință de tranzacționare la nivelul de 61 dolari/acțiune, cu 17% peste peste prețul ofertei publice inițiale, de 52 dolari/acțiune, prin care Fiat Chrysler a obținut 893 de milioane de dolari.

În prezent, acțiunile Ferrari se tranzacționează la circa 48 dolari/acțiune.

Directorul general al Fiat Chrysler, Sergio Marchionne, a declarat în repetate rânduri, anterior listării companiei Ferrari la New York, că aceasta trebuie evaluată ca un producător de bunuri de lux, nu ca un producător de automobile.

Ferrari a obținut anul trecut câștiguri de 389 milioane euro, rezultate din veniturile de 2,8 miliarde euro pentru cele 7.255 de automobile de lux livrate pieței. Planurile sunt pentru o extindere pe mai departe a producției, la 9.000 de mașini în anul 2019.

viewscnt
Afla mai multe despre
ferrari
listare
milano