Insolvența Romcab trage în jos și Prodplast. Compania și-a redus afacerile cu o treime, a trecut pe pierdere și nu mai vrea să ia expunere pe piața de cabluri electrice

Insolvența Romcab trage în jos și Prodplast. Compania și-a redus afacerile cu o treime, a trecut pe pierdere și nu mai vrea să ia expunere pe piața de cabluri electrice

Sursa foto: Gunnar3000 / dreamstime.com

Adrian Panaite
Adrian Panaite
scris 16 aug 2017

Deși are asigurări de credit comercial față de primele insolvențe din piața de calburi electrice, Romcab și Proenerg, Prodplast se teme ia poziții noi pe o piață unde sunt pe mai departe riscuri mari de neplată. Rezultatele financiare ale companiei au fost puternic afectate.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Prodplast București (PPL) a realizat în primul semestru o cifră de afaceri de 21,83 milioane lei, cu 29,03% mai mică decât cea de 30,76 milioane lei din perioada similară a anului trecut. În aceste condiții, câștigul operațional EBITDA s-a prăbușit cu 83,36%, la aproximativ 654.000 de lei, de la 3,93 milioane lei. La nivelul rezultatului net, Prodplast a realizat o pierdere la 6 luni de aproximativ 816.000 de lei, după ce în primul semestru din 2016 avusese un profit net de 1,86 milioane lei.

Sunt rezultate influențate de cutremurul din piața cablurilor electrice de la începutul acestui an, când compania Romcab Târgu Mureș (MCAB) și-a cerut insolvența după ce a raportat pentru anul trecut pierderi catastrofale, de 178,23 milioane lei.

ASF elimină cota de 1% aplicată intermediarilor locali care activează pe piața de capital. De la 1 octombrie CITEȘTE ȘI ASF elimină cota de 1% aplicată intermediarilor locali care activează pe piața de capital. De la 1 octombrie

Nu este neapărat o influență directă. Compania spune, în raportarea semestrială, că are asiguraree împotriva riscului de neplată la CESCE (una dintre cele mai importante companii de asigurări in lume), atât față de relațiile comerciale cu Romcab, cât și cu Proenerg SRL, care și-a cerut, de asemenea, insolvența. În plus, Prodplast are asigurate și raporturile cu un al 3-lea client care prezintă grad ridicat de risc de neplată și a cerut deja rescadențarea plăților.

Impactul consistent asupra activității Prodplast vine, însă, din realitatea din piață de după insolvența Romcab. „Estimăm că majoritatea distribuitorilor de cabluri din România au finanțat activitatea Romcab, iar odată cu intrarea în insolvență a producătorului din Târgu Mures aceștia și-au înrăutățit semnificativ situațiile financiare și au expus în această modalitate portofoliul lor de clienți, respectiv restul producătorilor de cabluri din Romania, competitorii Romcab și ceilalți clienti ai Prodplast”, spune comunicatul companiei care însoțește raportarea financiară și semnat de directorul general, Tudor Georgescu.

Profit.ro semnala încă de la începutul luni martie că insolvența Romcab a creat o undă de șoc pentru piața de cabluri electrice, în primul rând prin îndatorarea distribuitorilor de cabluri electrice la producătorii de cupru în vederea achiziției de materii prime pentru Romcab. Datoriile au fost contractate în special la furnizorii de cupru, în special firmele germane MKM Mansfelder Kupfer und Messing GmbH și Codelco Kupferhandel GmbH, care apar, de altfel, și în masa credală de la Proenerg.

La data de 30 iunie, activele totale ale Prodplast se ridicau la 72,92 milioane lei, fiind în creștere cu 69,43 milioane lei față de sfârșitul anului trecut. Compania este listată la cota Bursei de Valori București și, la ultimul preț de piață de 2,7600 lei/acțiune, capitalizarea de piață a acesteia este de 41,12 milioane lei (8,99 milioane euro).

viewscnt
Afla mai multe despre
prodplast
romcab
proenerg
bvb
bursa