Sphera Franchise Group, operatorul lanțurilor de alimentație publică Pizza Hut, Pizza Hut Delivery, KFC și Taco Bell, și-a majorat în primul trimestru câștigul pretaxare EBITDA cu 9,28%, la 18,83 milioane lei, de la 17,23 milioane lei, însă câștigul net s-a diminuat.
Într-o etapă de majorare a consumului, românii au fost mai mult în restaurante. Nu înseamnă neapărat totdeauna câștiguri mai mari pentru investitorii de pe bursă. Sphera Franchise Group (SFG) a realizat în primele 3 luni ale acestui ani vânzări din restaurante de 170,23 milioane lei, cu 52,37% mai mari decât cele de 111,72 milioane lei de la T1 2017. Nu mai puțin de 80,67% din aceste vânzări, echivalentul a 137,32 milioane lei au fost realizate în lanțul KFC. În același interval de raportare, cheltuielile din restaurante au crescut cu 60,20%, la 144,12 milioane lei, de la 89,96 milioane lei.
În aceste condiții, profitul din exploatare s-a redus cu 5,04%, la 13,76 milioane lei, de la 14,49 milioane lei. Costurile financiare de 3 ori mai mari a erodat încă și mai mult profitul net. Acesta s-a contractat cu 10,93%, la 12,55 milioane lei, de la 14,09 milioane lei.
21 mai Maratonul Economia Sustenabilă
28 mai Maratonul Fondurilor Europene

La 31 martie activele totale au fost de 246,69 milioane lei, în scădere cu 1,17% față de cele de 249,61 milioane lei de la sfârșitul anului trecut. În același răstimp, datoriile totale au fost diminuate cu 10,67%, la 129,58 milioane lei, de la 145,06 milioane lei.
Sphera, societate care î are ca acțonari principali pe oamenii de afaceri Lucian Vlad, Radu Dimofte și Nicolae Badea, a ajuns la cota Bursei de Valori București în luna noiembrie a anului trecut în urma unei oferte publice 285,12 milioane lei (62,00 milioane euro). La ultima cotație de 31,00 lei/acțiune, cu 31,0% peste prețul de listare, capitalizarea bursieră a companiei se ridică la 1,20 miliarde lei (259,67 milioane euro).