Producătorul de mase plastice Prodplast, controlat de Florin Pogonaru, vrea să obțină un ajutor de stat de până la aproximativ 5 milioane de lei pentru a-și extinde capacitatea de producție și a-și acoperi astfel parțial costurile. Compania își extinde producția într-un context în care, în luna iunie, cum a anunțat atunci Profit.ro, retailerul francez Carrefour a semnat un contract cu Prodplast pentru a introduce pungi 100% biodegradabile în toate hipermarketurile sale din București și, ulterior, în toată rețeaua de magazine până la finalul lunii.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Prodplast explică intenția de creștere a capacității de producție prin "acoperirea cererii în creștere a societății".
Compania vrea să obțină un ajutor, din bugetul de stat, cuprins între 4,7 milioane lei și puțin peste 5 milioane lei, investiția totală aferentă acestei extinderi de producție fiind estimată la 13,5-14,5 milioane lei.
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Ajutorul de stat va fi solicitat în baza schemei de sprijin pentru investiții cu impact major în economie, prin care companiile au la dispoziție în acest an fonduri totale de 614 milioane de lei și care a fost recent avizată.
De altfel, din această săptămână, companiile pot depune cererile de acord pentru finanțare.
În aprilie, președintele Klaus Iohannis a promulgat actul care stabilește că introducerea pe piața națională, începând cu 1 iulie anul acesta, și comercializarea, de la 1 ianuarie 2019, a pungilor de transport din plastic subțire și foarte subțire cu mâne sunt interzise. Comercianții vor putea pune în continuare pe piață pungi, chiar și de plastic, dar reutilizabile, în vederea reducerii deșeurilor de plastic.
Profit.ro a prezentat în premieră acest proiect, arătând că România trebuia ca până la 27 noiembrie 2016 să implementeze Directiva (UE) 2015/720 a Parlamentului European și a Consiliului din 29 aprilie 2015 de modificare a Directivei 94/62/CE în ceea ce privește reducerea consumului de pungi de transport din plastic subțire.
În luna iunie, Carrefour a anunțat că introduce pungi 100% biodegradabile, prezentându-se ca primul retailer din România care introduce la nivel național astfel de pungi. Pentru introducerea noilor pungi în toate cele peste 320 de magazine din România, Carrefour a semnat un contract cu Prodplast, controlat de omul de afaceri Florin Pogonaru, care a dezvoltat centrul comercial Veranda Mall, unde Carrefour a fost principala ancoră încă de la deschidere, și care a lansat chiar anul trecut brandul Biodeck pentru farfurii, pahare, tacâmuri, saci și pungi făcute 100% din surse regenerabile derivate din plante.
CITEȘTE ȘI Tranzacție: Grupul Ameropa, printre cei mai mari traderi de cereale și producători de îngrășăminte chimice, proprietar al Azomureș, cumpără o nouă bază în RomâniaTot anul trecut, Pogonaru a înființat firma Prodplast Bio, special pentru astfel de afaceri.
Acest brand Biodeck este folosit acum de Carrefour pentru crearea noilor pungi.
În 2014, Pogonaru a dezvoltat pe platforma industrială Faur, de lângă Piața Obor din București, complexul comercial Veranda Mall, prin relocarea fabricii Prodplast, proiectul fiind sprijinit atunci tot de Carrefour, care a fost primul chiriaș al centrului și ancora acestuia, cu un spațiu de circa 10.000 metri pătrați. Investițiile în mallul Veranda au fost asigurate atunci în proporție de 60% de acționari, aproximativ 28,5 milioane euro credit bancar de la Raiffeisen Bank.
Prodplast, companie controlată de Florin Pogonaru prin firmele Nord SA și Floreasca Development, este listată la cota Bursei de Valori București, cu o capitalizare de 47,4 milioane lei.
CITEȘTE ȘI Tranzacție de 1 milion de euro: Grupul de francize Peeraj, unul dintre cei mai importanți jucători de pe piața locală de modă, a preluat controlul asupra lanțului de restaurante Calif-CondimentalAnul trecut, compania a avut afaceri de 41,4 milioane lei și un profit net de 5,3 milioane lei.
În primul trimestru acestui an, compania a avut venituri din vânzări în valoare de 10,03 milioane lei, în scădere cu 5,38% față de cele de 10,60 milioane lei de la T1 2017. În acest context, compania a realizat o pierdere de aproximativ 197.000 de lei, însă drastic redusă față de cea de 1,34 milioane lei din perioada similară a anului precedent.
La data de 31 martie, activele totale ale Prodplast se ridicau la 83,97 milioane lei, fiind în creștere cu 15,48% față de cele de 72,71 milioane lei de la 31 decembre 2017. În același interval de raportare, datoriile pe termen scurt au crescut cu 112,37%, la 10,64 milioane lei, de la 5,01 milioane lei, iar datoriile pe termen lung s-au redus cu 13,48%, la 5,97 milioane lei, de la 6,90 milioane lei.