4 moduri prin care Google te poate ajuta să-ți faci afacerea vizibilă

4 moduri prin care Google te poate ajuta să-ți faci afacerea vizibilă
Parteneri Profit.ro
Parteneri Profit.ro
scris 25 oct 2023

Zeci de mii de afaceri pe piață, unele mai vizibile ca celelalte - să te faci cunoscut atunci când ai o competiție mare este destul de provocator. Orice antreprenor își dorește să ajungă atât de cunoscut cu afacerea lui, astfel încât oricine să recunoască brandul atunci când îi este pronunțat numele.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Începuturile pot fi dificile, mai ales atunci când dispui de un buget limitat și nu știi încotro să te îndrepți, astfel încât banii investiți în promovare să aibă un ROI (return of investment) mare. Cea mai înțeleaptă decizie pe care o poți lua este să apelezi la serviciile unei direct marketing agency, mai ales dacă ai recomandări bune în acest sens. Cu toate acestea, poate că nu știai, însă Google îți pune la dispoziție atât servicii plătite, cât și gratuite, prin care îți poți face afacerea mai vizibilă. Iată care sunt acestea:

Publicitate pay-per-plick (PPC) cu Google Ads

Google Ads este o platformă puternică de publicitate pay-per-click (PPC) care îți permite să ajungi în fața unui public țintă. Cu acest serviciu contra cost, ai posibilitatea să creezi anunțuri care să apară în partea de sus a paginilor de rezultate Google, atunci când oamenii caută cuvinte cheie relevante pentru afacerea ta. Anunțurile vor apărea în categoria “Sponsorizat”, însă acest lucru nu va afecta vizibilitatea pe care o va obține afacerea ta. Cu ajutorul setărilor avansate, poți defini cu precizie publicul țintă, bugetul și zonele geografice pentru a maximiza eficacitatea campaniei tale de marketing. Totuși, dacă vei apela la o agentie pay per click, aceasta te va ajuta să îți optimizezi bugetul pentru acest serviciu de publicitate, astfel încât să obții cele mai bune rezultate.

Google My Business: apariția ta pe harta afacerilor locale

Una dintre cele mai puternice unelte pe care Google le pune la dispoziție pentru antreprenori este Google My Business. Pentru a face mai clar acest serviciu, pune-te pentru o clipă în postura de utilizator Google, care caută pe hartă sau chiar în motorul de căutare o spălătorie auto în București, să zicem. Direct în rezultatele Google, vei observa la un simplu scroll categoria “Places”. Aici vei regăsi numele unor spălătorii auto, alături de datele lor de contact, recenzii și poze. În același timp, dacă te duci direct pe harta Google, vei vedea o mulțime de businessuri marcate, iar la un click distanță, poți afla mai multe informații despre acestea. Acest lucru înseamnă că afacerile respective au un profil gratuit Google My Business. Așadar, și tu îți poți înregistra afacerea pe Google Maps, astfel încât oamenii să te găsească ușor, atunci când caută servicii sau produse locale. La completarea profilului, asigură-te că ai informații precise, imagini atractive și recenzii pozitive. Cu un profil Google My Business solid, poți câștiga încrederea clienților și atrage mai mulți vizitatori în magazinul tău online sau pe site-ul tău de servicii.

Google Analytics: monitorizarea performanței și înțelegerea audienței

Pentru a lua decizii informate și a-ți ajusta strategia de marketing, este esențial să monitorizezi performanța afacerii tale online. Google Analytics este o unealtă gratuită care îți oferă informații detaliate despre traficul pe site-ul tău, comportamentul utilizatorilor și multe altele. Spre exemplu, din Google Analytics poți seta obiective, cum ar fi completarea unui formular, finalizarea unei achiziții sau descărcarea unui document. Astfel, vei putea măsura eficacitatea campaniilor tale și vei monitoriza ratele de conversie. Cu ajutorul acestor date, poți să optimizezi campaniile de marketing, să înțelegi mai bine interesele publicului tău și să iei decizii mai bune pentru afacerea ta.

Mai sus în pagina de rezultate cu ajutorul serviciilor de SEO și content marketing

Nu este tocmai un serviciu pus la dispoziție de Google, însă, fără el, nici SEO nu își mai are rostul neapărat. Ceea ce înseamnă că sunt în strânsă legătură. Astfel, dacă vrei ca website-ul tău să ajungă organic în prima pagină a căutărilor Google și să rămână acolo și atunci când nu faci campanii PPC, ai nevoie de o strategie SEO. Cu ajutorul ei și al unui conținut de calitate, site-ul tău va obține mai multă vizibilitate, brandul tău va căpăta încredere și te vei poziționa ca expert în domeniul tău. Practic, specialiștii SEO vor decide care sunt cele mai relevante cuvinte cheie pentru industria ta. Apoi, specialiștii în content vor concepe conținut on site și off site, în care vor include în mod natural și relevant cuvintele cheie în focus pentru businessul tău.

Prin urmare, Google oferă o gamă largă de instrumente și resurse pentru a te ajuta să-ți promovezi afacerea la început de drum. Folosind servicii precum Google My Business, Google Ads și Google Analytics, poți să construiești o prezență online puternică, să atragi clienți, să-ți consolidezi afacerea și să capeți vizibilitate.

Sursa foto: Freepik

viewscnt
Afla mai multe despre
google
afacere