ANCOM - amenzi de peste 2,5 milioane lei pe piața serviciilor de comunicații și servicii poștale

ANCOM - amenzi de peste 2,5 milioane lei pe piața serviciilor de comunicații și servicii poștale
Profit.ro
Profit.ro
scris 11 feb 2020

Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a anunțat marți că a efectuat aproximativ 4.000 de controale pe piața serviciilor de comunicații electronice și de servicii poștale în anul 2019 și a aplicat amenzi de 2,53 milioane lei pentru neregulile existente.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

"În 2019, activitatea noastră de monitorizare a spectrului de frecvențe radio din România alocat serviciilor de telefonie mobilă a fost concretizată într-un instrument informatic ce integrează toate rezultatele măsurătorilor ANCOM, pus la dispoziția utilizatorilor care doresc să verifice gradul de acoperire cu servicii de voce, disponibil la adresa aisemnal.ro. Măsurătorile au fost efectuate în cadrul unei ample campanii de monitorizare pentru verificarea îndeplinirii obligațiilor operatorilor în ceea ce privește acoperirea cu servicii de voce, fiind aplicate și sancțiuni, proporțional cu procentul de acoperire atins de fiecare operator în parte. Pe întreg anul 2019, am derulat 3.982 de controale, neregulile existente fiind sancționate cu amenzi în cuantum de 2.536.900 de lei", a declarat Cristin Popa, directorul Direcției Executive Monitorizare și Control din cadrul ANCOM.

Tranzacție surpriză: Grupul austriac S&T preia integral Cronus eBusiness, companie cu afaceri de peste 36 milioane de lei CITEȘTE ȘI Tranzacție surpriză: Grupul austriac S&T preia integral Cronus eBusiness, companie cu afaceri de peste 36 milioane de lei

Ca urmare a acestor controale, ANCOM a transmis 215 notificări și a aplicat 774 de avertismente și 155 de amenzi contravenționale, în valoare totală de 2,536 milioane de lei. Suma constituie venit la bugetul de stat.

Pe piața de comunicații electronice, în anul 2019, ANCOM a efectuat 2.326 de acțiuni de control, contravenienții primind 215 notificări, 316 avertismente și 85 de amenzi contravenționale, în cuantum de 2,15 milioane de lei.

Nouă amenzi contravenționale în cuantum total de 1,65 milioane de lei au fost aplicate de ANCOM furnizorilor de servicii de telefonie mobilă pentru neîndeplinirea obligațiilor de acoperire asumate prin licențe, încălcarea obligațiilor privind încheierea contractelor cu utilizatorii finali și desfășurarea procesului de portare.

În anul 2019, ANCOM a finalizat o amplă campanie de măsurare a acoperirii naționale cu servicii de voce a zonelor locuite de cel puțin 98% din populația României de către operatorii Orange, Vodafone, Telekom și RCS&RDS, care aveau această obligație prevăzută în licențele de utilizare a spectrului radio obținute  în urma licitației din 2012. Acoperirea cu semnal de voce mobilă a fost măsurată în 13.400 de localități, fiind totodată măsurați peste 246.000 de km pe drumurile naționale, județene, orășenești și comunale.

FOTO Telekom Romania lansează noile oferte comerciale și îl \ CITEȘTE ȘI FOTO Telekom Romania lansează noile oferte comerciale și îl "fură" pe Ghiță Ciobanul. Plus alte parteneriate cu rețelele de retail, semnând un acord cu Profi

”Pentru nerespectarea acestor obligații, operatorul RCS&RDS a fost sancționat cu amendă în valoare de 800.000 de lei, Telekom Mobile cu 700.000 de lei, Vodafone cu 60.000 de lei, iar Orange cu 50.000 de lei”, precizează ANCOM.

Trei amenzi contravenționale în cuantum total de 12.000 lei au fost aplicate de ANCOM furnizorilor de servicii de acces la internet, cea mai mare dintre ele, în cuantum de 5.000 lei fiind aplicată pentru furnizarea de servicii fără a avea un contract valabil încheiat.

14 amenzi contravenționale în valoare totală de 72.000 de lei au fost aplicate de ANCOM și furnizorilor de servicii de televiziune și radiodifuziune sonoră (RTV). Principalele sancțiuni au fost aplicate pentru nerespectarea datelor tehnice, a parametrilor ori a condițiilor cuprinse în autorizațiile tehnice.

Furnizorii de rețele de tip CATV au fost sancționați cu 48 de amenzi contravenționale în valoare totală de 366.000 de lei pentru nerespectarea condițiilor prevăzute în Autorizația Generală.

De asemenea, 11 amenzi în valoare totală de 54.400 de lei au fost aplicate operatorilor de radiocomunicații. Neregulile cel mai des întâlnite în cadrul acestor controale au constat în nerespectarea prevederilor din documentele de autorizare (licențe de utilizare a frecvențelor și autorizații de asignare a frecvențelor), precum și cele referitoare la operarea stațiilor de radiocomunicații.

Pe piața echipamentelor radio ANCOM a efectuat 836 de controale, în urma cărora au fost aplicate 133 de avertismente și 46 de amenzi contravenționale în valoare totală de 241.000 de lei. Cea mai mare amendă a fost în valoare de 20.000 de lei și a fost aplicată pentru lipsa marcajului CE de pe echipamente.

În ceea ce privește compatibilitatea electromagnetică, cea mai mare amendă în valoare de 20.000 de lei a fost aplicată pentru echipamente neconforme din punct de vedere al compatibilității electromagnetice.

ANCOM a efectuat în anul 2019 un număr de 820 de acțiuni de control, fiind aplicate 325 de avertismente și 24 de amenzi contravenționale, în cuantum de 141.500 de lei, fiind frecvent constatată nerespectarea obligațiilor impuse prin regimul de autorizare generală.

Din totalul controalelor, 284 de controale au vizat Compania Națională Poșta Română (CNPR) în calitatea sa de furnizor de serviciu universal, în urma acestora fiind aplicate 192 de avertismente, precum și șase amenzi în cuantum total de 55.000 de lei.

Cea mai mare amendă aplicată pe piața serviciilor poștale, în cuantum de 30.000 de lei, a fost aplicată Companiei Naționale Poșta Română, pentru nerespectarea condițiilor minime de calitate pentru trimiterile de corespondență internă din sfera serviciului universal.

În cazul celorlalți furnizori de servicii poștale, principalele nereguli au constat în furnizarea serviciilor poștale nenotificate, nerespectarea modalităților de predare a trimiterilor poștale către destinatari, lipsa sau nerespectarea conținutului avizului poștal, nerespectarea termenului de păstrare a trimiterilor poștale după avizarea destinatarilor, nerespectarea timpilor de livrare stabiliți în cazul serviciilor poștale expres sau modificarea tarifelor calculate și încasate la momentul acceptării trimiterilor poștale.

viewscnt
Afla mai multe despre
ancom
rcs rds
amenzi