ASF vine cu un sistem IT care va îmbunătăți funcțiile de business ale instituției și va contribui la asigurarea stabilității financiare

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a inițiat o licitație pentru implementarea unui sistem informatic integrat, inclusiv software de bază și instruire utilizatori, care va sprijini instituția "în desfășurarea activităților curente de reglementare, autorizare/avizare, supraveghere și control, prin integrarea, fluidizarea și automatizarea proceselor și fluxurilor interne de lucru, astfel încât să îmbunătățească funcțiile de business ale autorității și să contribuie la asigurarea stabilității financiare și la funcționarea sănătoasă a piețelor financiare nebancare, precum și la consolidarea protecției consumatorilor prin tranziție digitală și inovație tehnologică".
Alatura-te Profit InsiderJoin Profit Insider
ASF vine cu un sistem IT care va îmbunătăți funcțiile de business ale instituției și va contribui la asigurarea stabilității financiare

Bugetul licitației a fost estimat la 68,4 milioane de lei, fără TVA, și va fi finanțat din fonduri europene.

Procedura este parte a proiectului "Digitalizarea Accesului pentru Cetățeni și Companii de Investiții prin Asigurarea unei Piețe Financiare Sustenabile – D A C C I A PIFS", cod SMIS 338233.

Contractul se va derula pe o perioadă de doi ani de la data atribuirii.

Databricks, co-fondat de români și ajuns la o evaluare de peste 100 miliarde dolari, lansează un accelerator CITEȘTE ȘI Databricks, co-fondat de români și ajuns la o evaluare de peste 100 miliarde dolari, lansează un accelerator

Prin digitalizarea și optimizarea proceselor interne, ASF va putea oferi servicii publice mai eficiente și mai accesibile. Totodată, proiectul va permite instituției să reacționeze mai rapid la schimbările și provocările constante din piața financiară nebancară, valorificând avantajele tehnologiei moderne.

Beneficiile implementării acestui proiect amplu de transformare digitală sunt multiple, vizând în principal îmbunătățirea, prin tehnologii digitale, a calității serviciilor publice oferite către mediul de afaceri și cetățeni, eficientizarea fluxurilor operaționale la nivelul instituției și a reacției instituționale la evoluțiile pieței, precum și optimizarea activității de supraveghere la nivel de entitate activă pe piață, totul în condițiile unui grad superior de transparență a activității ASF.

Concret, transformarea digitală a infrastructurii ASF și digitalizarea accesului entitatilor si al cetatenilor/ beneficiarilor de servicii financiare va presupune modernizarea imaginii instituționale, atât în ceea ce privește aspectele operaționale de ordin intern, cât și în relația cu entitatile financiare supravegheate și cu cetățenii.

Urmare implementării noii soluții informatice integrate, ASF va dispune de o infrastructură digitală modernă, scalabilă, prin automatizarea proceselor interne (pe toate liniile de activitate – autorizare, reglementari, supraveghere, control, inclusiv petiții și SalFin), prin migrarea în cloud, flexibilitate, costuri reduse si prin existenta unor module/sisteme modulare care vor putea fi usor integrate cu platformele altor autorități (ESMA, EIOPA, dar si DNSC, spre exemplu).

Apple Pay pe ceas: setare, securitate și plăți contactless oriunde CITEȘTE ȘI Apple Pay pe ceas: setare, securitate și plăți contactless oriunde

Totodata, activitatea de supraveghere va fi automatizată și va putea fi realizată în timp real, prin existența unor dashboard-uri care conțin date în timp real, precum și posibilitatea emiterii de alerte automate.

Soluția informatică integrată va oferi posibilitatea elaborării de analize predictive a riscurilor din cadrul celor trei piețe, precum și digitalizarea raportărilor entităților supravegheate (RegTech).

Mai mult, ASF va dispune si de un portal digital pentru interacțiunea cu entitățile supravegheate și cu cetățenii, prin crearea unui punct unic de acces pentru toate serviciile, existența unui spațiu privat virtual al fiecarei entități/ cetățean care interactionează cu ASF.

De exemplu, este estimată reducerea cu 20% a costurilor asociate procesării petițiilor prin automatizarea și digitalizarea proceselor administrative.

Prin utilizarea AI, multe din activități vor avea timpi de răspuns mult mai mici, având în vedere automatizarea unor răspunsuri rapide, redundante, precum și răspunsuri rapide cu privire la aspecte de reglementări, prin funcția de chatbot/asistent virtual.

Marile companii americane din domeniul tehnologiei anunță investiții de zeci de miliarde de lire sterline în dezvoltarea infrastructurii AI din Marea Britanie CITEȘTE ȘI Marile companii americane din domeniul tehnologiei anunță investiții de zeci de miliarde de lire sterline în dezvoltarea infrastructurii AI din Marea Britanie

Astfel, întreaga cultură organizatională și competențele digitale vor fi actualizate, reorganizate, abilitățile angajaților fiind adaptate noilor cerințe, inclusive în materie de dată analysis, cybersecurity, managementul proiectelor și proceselor interne.

De asemenea, calitatea datelor colectate, prelucrate, precum și siguranța datelor vor fi îmbunătățite, ca și trasabilitatea și transparență acestora.

Ofertele vor fi deschise 3 noiembrie.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News
NewsLetter

Pentru o sinteza cu cele mai importante evenimente economice ale zilei te rugam sa te abonezi la newsletter:

Citeste in continuare
Imobil de prestigiu situat pe strada Emanoil Porumbaru
  • {literal}{/literal} băi

De vânzare
2.600.000 €
Ultimele ştiri
De weekend
Curs BNR
1 EUR5.0772 +0.0018+0.04 %
1 USD4.3460 +0.0250+0.58 %
1 GBP5.8068 -0.0053-0.09 %
1 CHF5.4363 +0.0057+0.10 %

Curs BNR oferit de cursvalutar.ro

News.ro
Playtech.ro
APARTAMENT 2 CAMERE - FLOREASCA - GRADINA INTERIOARA - COMISION 0%
  • {literal}{/literal} dormitor
  • {literal}{/literal} baie

De vânzare
216.408 €
Cele mai citite