Google susține că face eforturi foarte mari și investește sume importante de bani pentru a limita răspândirea conținutului care încurajează ura.
După atacul din Noua Zeelandă, care a fost transmis live pe Facebook și s-a viralizat pe YouTube, o comisie parlamentară pentru securitate națională din Statele Unite le-a cerut șefilor Google, Facebook și Twitter să facă tot posibilul pentru elimina cât mai eficient conținutul violent.
În aprilie, același comitet a trimis o scrisoare prin care le cerea acelorași companii să spună ce buget au pentru combaterea propagandei teroriste și câți oameni lucrează în acest sens.
21 mai Maratonul Economia Sustenabilă
28 mai Maratonul Fondurilor Europene
Facebook a ignorat cererea comisiei, iar Twitter a răspuns că evaluarea în dolari a acestor eforturi reprezintă o sarcină foarte complexă.

Google, pe de altă, a răspuns într-o scrisoare care a ajuns acum în presa americană, că doar în primele trei luni ale acestui an a verificat peste 1 milion de clipuri care au fost suspectate de terorism.
90.000 dintre acestea au încălcat politicile YouTube privitoare la propaganda teroristă și alte forme de propagare a urii.
În aceeași scrisoare, Google susține că a cheltuit sute de milioane de dolari anual și are peste 10.000 de angajați care verifică diversele tipuri de conținut care ar putea intra în această sferă.