Google a anunțat că a implementat în cadrul secțiunii alocate imaginilor din cadrul propriului motor de căutare tehnologia Lens, disponibilă până acum în cadrul aplicației Google Photos.
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
Lens folosește inteligența artificială pentru a recunoaște oameni, obiecte și orice alte elemente vizibile în imagini, iar Google vrea acum să o folosească în scopuri comerciale, scrie News.ro.
Miliardele de imagini salvate de utilizatorii din toată lumea ai serviciului Google Photos au fost folosite de gigantul american pentru a-și perfecționa AI-ul în scopul distingerii corecte între subiecții și obiectele din fotografii.
Acum, cei de la Google consideră că tehnologia este suficient de matură pentru a fi implementată într-un prim business: vânzarea de produse prin intermediul imaginilor indexate de Google.
Lens va recunoaște produsele din fotografiile pe care Google le indexează, iar când utilizatorii care caută imagini dau peste o poză procesată de această tehnologie vor observa un mic punct în dreptul anumitor elemente din imagini.
Apăsând pe un punct, utilizatorii vor deschide o listă de site-uri care vând produsul respectiv.
Achiziția de produse pornind de la căutarea imaginilor a devenit în ultimii ani o alternativă la cumpărăturile online tradiționale. Tinerii, în special, preferă să cumpere în acest fel haine sau bijuterii pe care le văd în poze.
Prin implementarea tehnologiei Lens în secțiunea dedicată căutării imaginilor, Google merge pe drumul deschis deja de Pinterest și Instagram. Produsul deținut de Facebook vinde deja reclame prin intermediul imaginilor postate, trimițând utilizatorul direct pe site-ul comerciantului pentru achiziție.
Pentru început, noua funcție este disponibilă doar vorbitorilor de limbă engleză din Statele Unite, urmând să fie implementată treptat pentru alte limbi și în alte țări.