Instagram va permite blocarea cuvintelor și expresiilor injurioase din mesajele private pentru a combate hărțuirea

Instagram va permite blocarea cuvintelor și expresiilor injurioase din mesajele private pentru a combate hărțuirea
scris 21 apr 2021

Rețeaua de socializare Instagram, care aparține grupului Facebook, le permite de miercuri utilizatorilor să filtreze mesajele primite, pentru a elimina cuvintele și expresiile injurioase, un nou pas pentru platformă de a oferi garanții în lupta împotriva hărțuirii online, relatează AFP.

"În măsura în care mesajele directe sunt conversații private, nu le verificăm în mod proactiv pentru a identifica semne de discursuri bazate pe ură sau de hărțuire, așa cum facem în restul situațiilor pe Instagram", a explicat populara rețea de foto și video într-un comunicat.

Viața angajaților și a companiilor în pandemie: O experiență povestită prin ochii consultanței, cu liderii PwC (II) CITEȘTE ȘI Viața angajaților și a companiilor în pandemie: O experiență povestită prin ochii consultanței, cu liderii PwC (II)

Utilizatorii din șapte țări (Olanda, Franța, Irlanda, Germania, Australia, Noua Zeelandă, Canada) pot activa o opțiune care permite blocarea automată "a solicitărilor de mesaje directe" (invitații la discuții) care conțin cuvinte, expresii sau emoji ofensatoare, scrie Agerpres.

"În aceste țări au existat personalități publice, în special fotbaliști, care au fost victime ale unor abuzuri și termeni ofensatori în mesajele directe", a precizat pentru AFP Clotilde Briend, responsabilă pentru politici publice în cadrul Instagram.

Potrivit acesteia, "marea parte a discursurilor bazate pe ură provin din aceste cereri de mesaje directe". "Vom oferi posibilitatea fiecăruia să ne semnaleze sau nu aceste mesaje", care vor rămâne accesibile într-un inbox separat, a adăugat ea.

Filtrarea se face direct pe dispozitivul utilizatorului și, potrivit lui Clotilde Briend, poate fi apoi extinsă la celelalte servicii de mesagerie populare ale grupului Facebook: Messenger și Whatsapp.

Studiu EY: Companiile raportează scăderi ale cifrei de afaceri, însă doar 19% și-au revizuit politica de prețuri de transfer CITEȘTE ȘI Studiu EY: Companiile raportează scăderi ale cifrei de afaceri, însă doar 19% și-au revizuit politica de prețuri de transfer

Instagram, care numără peste un miliard de utilizatori, încearcă de mai mulți ani să lupte împotriva hărțuirii, discurilor bazate pe ură și dezinformării care abundă pe rețelele de socializare.

În 2019, compania a lansat un program pentru a avertiza proactiv personale care vor să publice mesaje injurioase și, mai recent, a anunțat că va folosi un algoritm automat pentru a intui vârsta reală a utilizatorilor.

În martie, rețeaua de socializare și-a confirmat planul de a crea o versiune a serviciului său rezervat celor mai mici dintre adolescenți, stârnind nemulțumirea specialiștilor în drepturilor copilului. 

viewscnt
Afla mai multe despre
instagram