Microsoft și-a atras furia utilizatorilor prin afișarea de reclame în aplicația Mail

Microsoft și-a atras furia utilizatorilor prin afișarea de reclame în aplicația Mail
Liviu Mihai
Liviu Mihai
scris 19 nov 2018

Programul Mail din Windows 10 a început să afișeze reclame, însă Microsoft a decis să le scoată după un val de reacții negative ale utilizatorilor.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Deși a fost unul din cei mai mari critici la adresa celor de la Google, care afișează reclame și accesează mail-urile utilizatorilor în scopul targetării precise a acestora, Microsoft ar vrea, dacă ar putea, să facă exact același lucru.

Producătorul celui mai răspândit sistem de operare pentru PC a afișat temporar reclame în aplicația Mail din Windows 10. Reclamele apăreau în Inbox, chiar deasupra mesajelor primite.

Acțiunea a atras critici virulente pe rețelele de socializare, iar la scurt timp Microsoft a decis să renunțe la reclame. Reprezentanții companiei au spus că a fost doar un test limitat, deși reclamele au fost vizibile într-un număr destul de mare de țări.

BlackBerry investește 1,4 miliarde de dolari într-o firmă de securitate cibernetică, cea mai mare achiziție făcută până acum de companie CITEȘTE ȘI BlackBerry investește 1,4 miliarde de dolari într-o firmă de securitate cibernetică, cea mai mare achiziție făcută până acum de companie

Conform unei pagini de suport de pe site-ul companiei, Microsoft avea deja pregătit un plan de monetizare a reclamelor. Utilizatorii ar fi trebuit să plătească un abonament la suita Office 365 Personal, dacă doreau să scape de reclame.

Abonamentul în cauză ar fi costat 7 dolari pe lună, dacă era plătit lunar, sau 70 de dolari pe an dacă era efectuată o singură plată anuală.

Practic, Microsoft și-ar fi luat ostatici proprii utilizatori, asemenea unui ransomware, și ar fi cerut bani încă o dată de la cei care au cumpărat anterior produsul - Windows 10 este achiziționat separat sau inclus în prețul majorității PC-urilor vândute.

Această decizie vine să schițeze profilul unei companii care nu se ferește să-și impună forțat punctul de vedere, uneori chiar în detrimentul propriilor utilizatori. Același lucru l-a mai făcut recent Microsoft, când a încercat să forțeze utilizatorii să folosească browser-ul propriu, Edge, în locul lui Chrome sau Firefox.

viewscnt
Afla mai multe despre
microsoft
windows 10
mail
reclame