Pony Car Sharing - închirieri de mașini, versiunea fără griji

Pony Car Sharing - închirieri de mașini, versiunea fără griji
Liviu Mihai
Liviu Mihai
scris 11 apr 2015

În urmă cu mai puțin de un an, mai exact în luna mai 2015, a fost lansat în Cluj-Napoca sistemul de ride sharing Pony Car Sharing. Este un serviciu care se deosebește radical de mult mai mediatizatul Uber și care presupune o serie de caracteristici ce-l fac foarte interesant din unele puncte de vedere.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Ideea pe bază căreia se desfășoară întregul set de facilități din jurul serviciului Pony Car Sharing este simplă: ai nevoie să ajungi din punctul X în punctul Y, iar pentru asta închiriezi o mașină folosind smartphone-ul fără să te preocupi de combustibil, asigurări, taxe sau locuri de parcare. Bine, găsirea unui loc de parcare nu este garantată, plata lui însă da, deci nu trebuie să o lași chiar unde apuci.

Simplu spus, Pony se dorește un mijloc de transport rapid și fără griji. După ce ajungi la destinație lași mașina în orice parcare legală, de unde va fi luată de următorul utilizator interesat.

Ca și la Uber, utilizatorul folosește o aplicație pentru a găsi o mașină disponibilă. Dar, în loc să o comande și să fie dus de un alt șofer, se va duce el la mașină și o va conduce. La destinație o va lăsa în orice parcare legală fără să-și facă alte griji.

Cum decurge o călătorie cu Pony

Aplicația atașată serviciului se numește Get Pony și este disponibilă pentru Android și iOS.

Get Pony afișează pe hartă mașinile disponibile în apropiere, cu procentul de benzină disponibilă, starea interioară și exterioară, precum și timpul pe care-l faci pe jos până la mașină.

Odată ce te-ai hotărât asupra unei mașini, trebuie să o rezervi (tot din aplicație) pentru ca aceasta să nu fie ocupată de altcineva în timp ce te deplasezi spre ea.

Când ajungi la mașină apeși butonul Start rental din aplicație. În acel moment, ușile mașinii vor fi deblocate și va începe contorizarea timpului. Pentru deblocarea ușilor trebuie să ai conexiunea bluetooth pornită la telefon.

Cheile și actele mașini se găsesc în torpedou.

Înainte de a porni la drum mai trebuie să acorzi un rating, alegând între una și cinci stele, pentru starea in care ai găsit mașina. Această fucție ajută la depistarea problemelor și a celor care le-au produs.

Când ajungi la destinație, apeși butonul ”Stop renting” din aplicație. Va fi afișat un mesaj cu durata călătoriei și tariful care trebuie plătit. Plata se face la fel ca la Uber, prin intermediul cardului atașat contului de utilizator.

La destinație poți lăsa mașina în orice parcare legală.

Costuri, mașini, disponibilitate
Deocamdată, Pony este disponibil în Cluj-Napoca, unde, se arată pe site-ul oficial, există 50 de mașini, mărcile Volkswagen UP și Smart.

O călătorie cu Pony în Cluj-Napoca costă 1 leu pentru Volkswagen UP și 1,25 lei pentru Smart. Pe viitor, Pony va oferi ”pachete de minute”, care vor încuraja călătoriile mai lungi.

Anul acesta Pony se va lansa și în București și Timișoara. Se pare că în prezent Pony se află deja în teste prin București, pentru că pe harta din cadrul aplicației apare o mașină Pony parcată undeva în apropierea stadionului Dinamo.

Personal, găsesc mult atrăgător sistemul Pony, decât Uber. Nu mă refer la preț, ci ca sistem în sine. În primul rând, nu depind de altcineva. În al doilea rând, spre deosebire de Uber, în cazul Pony nu văd ce obiecții legale s-ar putea ridica. Pony scoate din schemă elementul care ridică probleme și anume, șoferul - angajat sau nu al companiei.

Există însă și un dezavantaj care, în anumite situații, te-ar putea împiedica să apelezi la Pony: distanța prea mare până la prima mașină disponibilă. Sigur, asta s-ar putea rezolva printr-un număr mare de mașini disponibile. Dar, în primul rând, oare câte mașini ar fi necesare într-u oraș precum București, pentru a fi aproape de utilizator în orice zonă. Și, în al doilea rând, oare aducerea a încă unor sute de mașini într-un oraș și așa sugrumat de trafic ne va ajuta să ajungem mai rapid și mai relexați la destinație?

viewscnt
Afla mai multe despre
pony
ride sharing
cluj