Twitter le cere utilizatorilor de iPhone acordul pentru a-i urmări

Twitter le cere utilizatorilor de iPhone acordul pentru a-i urmări
Liviu Mihai
Liviu Mihai
scris 15 mai 2021

Spre deosebire de Facebook, mesajul prin care Twitter cere permisiunea pentru colectarea datelor personale ale utilizatorilor dispozitivelor mobile Apple este onest.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Precum alte companii înaintea sa, Twitter a început să afișeze o notificare utilizatorilor de iPhone și iPad care au trecut la versiunea 14.5 a sistemului de operare.

VIDEO Profit TV - Să ajutăm business-ul. Dan Fați, CEO Dacris: Firmele se pregătesc pentru revenirea angajaților la birouri. Tombole cu premii, ciocolată, mic dejun pentru cine vine la birou. Pandemia a sporit gradul de suprasolicitare de trei ori, la 25% CITEȘTE ȘI VIDEO Profit TV - Să ajutăm business-ul. Dan Fați, CEO Dacris: Firmele se pregătesc pentru revenirea angajaților la birouri. Tombole cu premii, ciocolată, mic dejun pentru cine vine la birou. Pandemia a sporit gradul de suprasolicitare de trei ori, la 25%

Conform schimbărilor făcute de Apple, colectarea datelor personale se mai poate face doar după obținerea acordului utilizatorului. Astfel, aplicațiile care colectează informații personale trebuie să se adapteze și să întrebe utilizatorul dacă le permite acest lucru.

Notificarea conține o scurtă explicație a motivelor pentru care compania colectează date, Twitter spunând, simplu, că face acest lucru pentru a afișa reclame mai relevante.

Mesajul Twitter este sincer și la obiect, spre deosebire de cele mult mai agresive afișate de Facebook și Instagram. Cele două produse, deținute de Facebook, au insinuat că, dacă nu sunt lăsate să urmărească utilizatorii în continuare, ar putea fi accesate contra cost.

Piața laptopurilor a crescut cu 81% CITEȘTE ȘI Piața laptopurilor a crescut cu 81%

Noul App Tracking Transparency din iOS și iPad OS 14.5 a fost aspru criticat de Facebook și alte companii ale căror business-uri se bazează pe reclame și targetarea acestora în funcție de informațiile personale colectate.

De cealaltă parte, utilizatorii se pare că abia așteptau să aibă un cuvânt de spus în privința propriilor date personale. Din datele de până acum, 87% dintre aceștia aleg să blocheze posibilitatea urmăririi pentru aplicații.

viewscnt
Afla mai multe despre
twitter
iphone
ipad
reclame