Veniturile nete ale Xiaomi s-au prăbușit

Veniturile nete ale Xiaomi s-au prăbușit
Liviu Mihai
Liviu Mihai
scris 24 nov 2021

Criza cipurilor și concurența în creștere din China afectează Xiaomi, producător care cocheta, până de curând, cu al doilea loc în clasamentul producătorilor de smartphone-uri.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Veniturile Xiaomi au crescut cu 8% în T3, față de aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la 12,2 miliarde de dolari. Este cea mai slabă creștere pe care compania chineză a înregistrat-o în ultimul an.

În același tip, veniturile nete ale companiei s-au prăbușit. Xiaomi a avut venituri nete de 123,5 milioane de dolari, în scădere cu 84% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Samsung este performerul pieței de smartwatch-uri în ultimul trimestru CITEȘTE ȘI Samsung este performerul pieței de smartwatch-uri în ultimul trimestru

Principala cauză a scăderi este criza de cipuri, care a dus la scăderea disponibilității produselor companiei. Oficialii chinezi se așteaptă ca aceasta să continue și anul viitor, însă să fie mai puțin acută.

La problemele companiei a contribuit și competiția din ce în ce mai agresivă din China.

După ce a depășit Apple și a ajuns pe locul doi în topul după volumul vânzărilor de smartphone-uri, livrările Xiaomi au început să scadă.

Anul acesta, compania chineză și-a pierdut mai bine de o treime din valoare.

“În al treilea trimestru din 2021 continuăm să ne consolidăm strategia de bază "Smartphone x AIoT" și să avansăm pe piața smartphone-urilor premium. Ne-am clasat pe locul 1 în ceea ce privește livrările de smartphone-uri în 11 țări și regiuni. Am continuat să explorăm și să inovăm produse și tehnologii pentru a ne îmbunătăți și mai mult competitivitatea pe piața premium. Veniturile noastre din serviciile de internet au atins un nou maxim trimestrial și ne menținem angajamentul de a investi în cercetare și dezvoltare, factori care stau la baza competitivității principale a produselor noastre" - se arată în comunicatul companiei.

viewscnt
Afla mai multe despre
xiaomi
smartphone