Ziarele The Guardian și The Observer vor fi relansate într-un format mai mic, pentru reducerea costurilor

Ziarele The Guardian și The Observer vor fi relansate într-un format mai mic, pentru reducerea costurilor
Profit.ro
Profit.ro
scris 14 iun 2017

Ziarele britanice The Guardian și The Observer se vor relansa în 2018 în format tabloid, de dimensiuni mai mici, și își vor externaliza activitatea de tipărire către compania Trinity Mirror, într-un demers de reducere a costurilor.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Compania Guardian Media Group (GMG), care deține ziarele The Guardian și The Observer și site-urile lor, a decis să schimbe formatul Berliner într-unul de dimensiuni mai mici, ca parte a unui demers pentru reducerea costurilor, scrie News.ro.

The Guardian a semnat un contract cu Trinity Mirror, companie care publică Daily Mirror, Sunday Mirror și Sunday People, pentru a tipări The Guardian și The Observer începând din prima parte a anului viitor.

Drept rezultat, cele trei prese de tipar comandate de GMG, în valoare de 80 de milioane de lire sterline, aflate în Londra și Manchester, vor fi vândute sau scoase din uz, demersul afectând aproximativ 50 de locuri de muncă, informează site-ul ziarului The Guardian.

STUDIU 3 din 10 angajați lucrează chiar și atunci când sunt în vacanță. Aproape toți citesc mail-urile de serviciu în concediu CITEȘTE ȘI STUDIU 3 din 10 angajați lucrează chiar și atunci când sunt în vacanță. Aproape toți citesc mail-urile de serviciu în concediu

”Acesta este un pas important în planul nostru de transformare pe o perioadă de trei ani. Jurnalismul nostru este susținut de mai mulți oameni ca niciodată, dar industria print continuă să evolueze, iar noi trebuie să evoluăm odată cu ea”, a spus David Pemsel, director executiv al GMG.

Demersul a fost provocat de mai mulți factori, între care se numără scăderile pe piața de publicitate în print și creșterea costurilor publicării ziarelor, în timp ce consumatorii se îndreaptă către media digitală. La toate acestea s-a adăugat o încetinire în generarea veniturilor din mediul digital, cu Google și Facebook acaparând piața de publicitate online.

The Guardian și The Observer au început să fie tipărite în formatul Berliner în anul 2005, fiind primele ziare naționale color în întregime din Marea Britanie

”Berliner este un format minunat care ne-a servit cititorii foarte bine timp de 12 ani, dar noi știm că cititorii prețuiesc jurnalismul nostru de calitate, independent și premiat, mai mult decât forma sau dimensiunea ziarelor noastre”, a spus Katharine Viner, redactor-șef al The Guardian.

Demersul de externalizare a activității de tipărire ar urma să genereze anual milioane de lire sterline în economii pentru GMG.

The Guardian a reușit să reducă pierderile operaționale de la 57 de milioane de lire sterline în 2015-2016, la 38 de milioane de lire sterline în 2016-2017. Compania și-a crescut fondurile de numerar la peste 1 miliard de lire sterline, vânzând acțiunile rămase în grupul Ascential, deținător al unor afaceri între care se numără festivalul de publicitate Cannes Lions.

Planul este ca până în aprilie 2019 GMG să ajungă la breakeven - punctul în care câștigurile companiei sunt egale cu cheltuielile, sau să își aducă pierderile la un nivel suportabil.

Tirajul mediu al ziarului The Guardian era de 154.000 de exemplare în aprilie, în comparație cu 341.000 în aceeași lună, în 2005, când cele două titluri - The Guardian și The Observer au început să fie tipărite în formatul Berliner, însemnând că tiparul a devenit din ce în ce mai scump de-a lungul anilor. 

viewscnt
Afla mai multe despre
the guardian
the observer