INTERVIU cu Monica Grafu, Director Grup Menatwork. Dezvoltare, obiective pentru 2022, leadership și importanța resurselor umane de calitate

INTERVIU cu Monica Grafu, Director Grup Menatwork. Dezvoltare, obiective pentru 2022, leadership și importanța resurselor umane de calitate
Parteneri Profit.ro
Parteneri Profit.ro
scris 30 sep 2021

Menatwork este activ pe piata de peste 27 ani, aveti experienta vasta in  domeniul imobiliar si al materialelor de constructii, povestiti-ne in cateva cuvinte cum ati reusit sa ajungeti la nivelul acesta?

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Domeniul imobiliar este foarte amplu, iar noi, Menatwork suntem o componenta importanta a acestui ecosistem- suntem producatori si furnizori de solutii si materiale de constructii, iar faptul ca suntem pe piata de aproape 28 de ani cred ca se datoreaza a 2 factori: unul este calitatea foarte buna a oamenilor din Menatwork si al 2-lea este mentalitatea de intraprenor – mentalitate pe care dl Luigi Caverni, fondatorul grupului a insuflat-o tuturor membrilor echipei.

Este o mentalitate care te ajuta sa depasesti greutati, pentru ca ai in jurul tau colegi care actioneaza in aceeasi directie, te ajuta sa legi echipe intrucat ai in jurul tau colegi care au aceleasi obiective si sa-ti ridici permanent stacheta, intrucat ca o faci pentru tine.

Acesta cred ca este secretul nostru, asta face sa fim un grup stabil, in care 50% din colegi au o vechime mai mare de 5 ani si 20% mai mare de 15 ani. Mai mult decat un loc de munca Menatwork a devenit un proiect de dezvoltare pentru angajati si asta se transforma si intr-o garantie pentru clienti.

In 1994 cand am infiintat prima firma de comert cu materiale de constructii am adus materiale inovatoare pentru acel moment (banalul carton gips de astazi si tavanele casetate) si am deschis piata pentru producatori internationali foarte mari (Lafarge Gips, Mapei, Vimar, Vortice, Isopan, etc), dintre care unii au inceput, la randul lor, productia in Romania.

Aceasta mentalitate si atitudine de pionieri a devenit o constanta a activitatii noastre si chiar ne diferentiem introducand in fiecare an game si produse noi.

Si pentru ca un adevarat antreprenor se simte implinit cand genereaza noi business-uri, la cativa ani, au aparut si companiile de productie ale grupului nostru: STEEL Busines Profiles – care este cel mai mare producator din Romania de profile pentru carton gips si tavane casetate, QUATTRO PAVIMENTE TEHNICE –singurul producator din Romania de pardoseala tehnica si ALMALUX care reprezinta brandul nostru pentru corpuri de iluminat.

In ceea ce priveste companiile specializate, ele sunt fostele divizii tehnice de electrice si HVAC care au devenit companiile VEM PROIECT LIGHTING si ALL 4 VENTILATION.

Ce credeti ca se va intampla cu preturile materialelor de constructii? Cum vedeti evolutia acestora si care credeti ca vor fi trendurile pietei imobiliare?

Aceasta industrie a fost mereu influentata de efecte speculative, conjuncturi care i-au imprimat o ciclicitate, pe care chiar daca la nivel istoric noi o experimentam de putin timp, ea exista dintotdeauna.

Cele doua trenduri, al preturilor materialelor de constructii si al pietii imobiliare sunt strans legate. Pe termen scurt acestea vor fi crescatoare, cel putin pe segmentul de medium-high unde activam preponderent.

Definitoriu va fi momentul in care forta de cumparare isi va atinge limita, ceea ce ar trebui sa conduca la o stabilizare a preturilor. Aparitia acestui moment ar putea fi accelerata de o multitudine de factori:

O creditare mai putin dinamica din partea institutiilor financiar bancare, cresterea preturilor materialelor si a costului fortei de munca , absorbtia fondurilor europene sau aprobarea si implementarea PNRR – plan national de redresare si rezilienta. De asemenea, stabilitate legislativa si politica si criza sanitara reprezinta factori car pot contribui.

Noi nu putem avea control asupra maririlor, dar putem influenta economia proiectelor prin optimizari si solutii si prin avantajul propriilor productii din cadrul grupului Menatwork.

Putem ca prin specializarea consultantilor si prin continua preocupare pentru imbunatatirea si inovarea facilitatilor de productie sa asiguram o calitate care sa ne diferentieze si sa asigure clientilor nostri garantii.

Povestiti-ne putin despre diviziile dvs pe care le administrati. Sunt aspecte pe care doriti sa le imbunatatiti? 

Spuneam mai devreme ca spiritul de intraprenoriat ne defineste pe noi si pe colegii nostri si acesta ne-a permis ca de la un moment dat diviziile noastre specializate sa devina companii autonome, in care managerii sunt parteneri.

De aceea, este impropriu sa spunem ca le administrez, mai degraba ceea ce fac este sa ma asigur ca modul nostru de lucru este sinergic si aceasta sinergie aduce plus valoare clientilor nostri .

Specializarile sunt structurate organic, pe categorii : pardoseli, pereti, plafoane, sanitare, electrice, iluminat si hvac- lucrul acesta ajutandu-ne sa abordam orice proiect din perspectiva unui furnizor complet si specializat de solutii .

Indiferent daca ne referim la sectorul rezidential, industrial, office, medical sau lucrari publice avem produsele si suntem pregatiti sa livram in orice proiect..

Va ganditi sa va extindeti activitatea si in alte orase in afara celor unde deja activitati  (Bucuresti, Constanta, Cluj Napoca Craiova )?  

Amplasarea geografica actuala ne permite ca din perspectiva logistica sa reusim servisarea proiectelor indiferent de locatie.

De aceea consideram ca cel putin in urmatorul an ne vom concentra pe modernizarea spatiilor actuale din Bucuresti, Cluj, Constanta, Craiova , pe completarea echipei si dezvoltarea profesionala a acesteia.

Care este miza MENATWORK dupa acest an pandemic? Ce asteptari aveti pentru anul viitor si ce va propuneti in perioada urmatoare?

Mizele pentru anul urmator sunt cresterea cotei pe piata interna pentru produsele fabricate in cadrul grupului: profile pentru carton gips si pardoseala tehnica si cresterea exportului pentru aceste categorii de produse.

De asemenea, repetarea exercitiului de parteneriat atat cu furnizorii cat si cu clientii in gestionarea momentelor dificile generate de lipsa de marfa/ materii prime si de cresterile continue de preturi, astfel incat termene de livrare pentru proiectele demarate sa poata fi respectate.

Pentru anul viitor ne asteptam la cresterea increderii in parteneriatul cu MENATWORK, ca o consecinta a asumarii a raspunderii pentru solutiile pe care le oferim si pastrarea trendului prin care dezvoltatorii ridica nivelul de calitate fara a mai face rabat, pentru ca s-a dovedit in timp ca investitiile cel mai putin costisitoare sunt cele facute in produse de calitate.

Ne propunem sa imbunatatim comunicarea cu cei implicati in dezvoltarea proiectelor: arhitecti, proiectanti, dezvoltatori, constructori, beneficiari – fiind constienti de importanta rolului fiecaruia dintre ei si al nostru.

Vrem sa continuam atfel la procesul de dezvoltare profesionala al echipei

Ce provocari ati intampinat anul trecut si anul acesta? Cum ati facut fata? 

Anul trecut si pentru noi, una dintre cele mai mari provocari, la fel ca pentru tot mapamondul, a fost criza sanitara generata de Covid.

Solidaritatea si implicarea tuturor, a managementului, a echipei construita de-a lungul timpului ne-au ajutat sa ramanem 100% functionali atat in unitatile de productie cat si in companiile de comert sau servicii.

Tin sa multumesc colegilor si clientilor care au inteles “gravitatea situatiei”, a importantei respectarii regulilor impuse astfel incat

Daca vorbim de anul 2021, cu siguranta putem spune ca provocarile acestui an au fost gestionarea situatiilor generate de cresterile continue ale preturilor materialelor de constructie si de aprovizionare a materiilor prime.

Dar cea mai mare provocare a fost gasirea celor mai bune solutii sau alternative, impreuna cu clientii si furnizorii nostri pentru finalizarea proiectelor la timp si intocmai dpdv tehnic si financiar.

Ne-am asumat rolul de a fi un element de echilibru intre ei.

In acest sens, parteneriatele istorice cu ei si comportamentul nostru de business si-au spus cuvantul: nu am avut exact cat am fi putut vinde, dar am avut cat ne-a trebuit sa ne onoram angajamentele asumate.

De asemenea, recrutarea de personal a fost si este o alta provocare cu care ne confruntam. In accest sens prin programele si proiectele interne ne dorim atragerea si retentia viitorilor colegi si mai mult, ne dorim ca prin selectia pe care o facem sa identificam, mai degraba “omul din spatele pozitiei – pentru ca asa cum spuneam la inceput MENATWORK inseamna oameni de calitate.

Daca ar fi sa fac o sinteza a provocarilor acestui an, as aminti criza sanitara fara precedent, criza majora a preturilor si disponibilitatii materialelor si criza fortei de munca- cu care suntem obisnuiti ce ceva timp

Suprapunerea lor face ca lucrurile sa se complice si mai tare…. si acum depinde doar de noi sa transformam aceste crize in energii, in idei inovatoare si in sinergii cu partenerii nostri, cu care sa trecem peste momentele dificile.

Toti anii de experienta au fost orientati catre vanzarea consultativa si generarea de solutii in paralel cu specializarea noastra . Aceste atuuri au facut ca impactul factorilor cumulati, de care vorbeam mai devreme sa poata fi absorbit de organizatia noastra si sa genereze cresteri ale cifrelor de afaceri in toate companiile grupului.

Si ca o ultima consideratie : Nu ne dorim crize, dar am observat ca atunci cand vin, noi reusim sa iesim mai puternici si sa ne invatam lectiile.

Un material Investing in Property

viewscnt
Afla mai multe despre
monica grafu
menatwork