România, o piață strategică pentru liderul global în logistică DACHSER

Real Estate&Construcții   
România, o piață strategică pentru liderul global în logistică DACHSER

Dan Georgescu, Branch Manager DACHSER București

Cu afaceri de peste 21,4 milioane de euro în 2024 și 103 angajați, DACHSER România este într-o dinamică de dezvoltare, fiind considerată o piață cu potențial ridicat la nivelul grupului. Poziția strategică, cu deschidere la Marea Neagră, crește importanța DACHSER România în economia companiei de logistică fondată de Thomas Dachser în 1930, la Kemptem, în Germania, și aflată și azi în proprietatea familiei.

Din România, sunt asigurate rute strategice de transport al mărfurilor către țările balcanice (Bulgaria, Grecia) și tot de aici sunt transferate către Europa de Vest mărfuri provenite din Asia, care ajung în țară pe mare, la Constanța. Anul trecut, DACHSER România a gestionat în total 122.452 tone de mărfuri, efectuând 177.668 de transporturi. Un efort uriaș, posibil datorită investițiilor în noul centru logistic de la București, inaugurat recent în Parcul Industrial Schwartz Immobilien.

Urmărește-ne și pe Google News

Dan Georgescu, Branch Manager DACHSER București, ne-a povestit despre activitatea DACHSER Romania, despre impactul noului centru asupra operațiunilor și despre planurile de dezvoltare.

Evenimente

DACHSER România a inaugurat recent un nou centru logistic în București. Ce a determinat această relocare și care sunt principalele avantaje ale acestei noi facilități în comparație cu cea anterioară? 

Dan Georgescu: Deschiderea noului centru logistic din București, cu o capacitate superioară precedentei locații și tehnologii noi integrate, este o etapă din strategia DACHSER Romania de a-și consolida poziția de furnizor durabil de logistică în Europa de Sud-Est. Din noua locație putem oferi clienților un pachet complet de servicii de depozitare și transport, contribuind la fluidizarea și optimizarea lanțului de aprovizionare, precum și la reducerea costurilor de producție.

România este considerată la nivel de grup ca fiind o piață cu potențial ridicat de creștere în următorii ani, de aici efortul nostru de a consolida operațiunile la nivel local prin investiții semnificative în extinderea infrastructurilor existente și construcția de noi depozite, conform strategiei noastre de dezvoltare.

Noua facilitate de 5000 m² include un spațiu modern de birouri, o zonă de cross-docking și un spațiu destinat serviciilor logistice. Care este rolul acestora în arhitectura operațională?

Dan Georgescu: Noul terminal de tranzit din București are 2700 mp și 15 porți de andocare, iar operarea se face non-stop, în 3 schimburi, asigurând continuitatea proceselor logistice. Ne putem baza astfel pe planuri de trafic stabile și livrări rapide în zona de responsabilitate a DACHSER București.

România, o piață strategică pentru liderul global în logistică DACHSER

Noua capacitate de depozitare este de peste 4000 de euro-paleți, iar depozitul este echipat cu rafturi antiseism, construite pentru a satisface cele mai înalte standarde de siguranță a stocurilor, conform normativelor în vigoare.

Birourile sunt proiectate pentru a acomoda echipa operațională a agenției București și echipa responsabilă cu activitățile administrative la nivel național, oferind un mediu de lucru confortabil, cu dotări de ultimă generație.

Ce rol strategic joacă noul centru logistic din București în cadrul rețelei mai largi a DACHSER din Europa de Sud-Est?

Dan Georgescu: În primul rând DACHSER București are un rol crucial în structura rețelei naționale, datorită poziționării strategice în vecinătatea autostrăzii A1. Această locație favorizează livrări rapide în parcurile industriale din apropiere, asigurând eficiență și promptitudine.

În plus, DACHSER București funcționează ca o platformă centrală pentru rețeaua globală, facilitând pe de-o parte fluxurile de marfă către țări precum Bulgaria și Grecia și servind, pe de alta, ca punct de tranzit pentru mărfurile provenite din Asia, transportate prin portul Constanța către Europa de Vest.

Dintr-o perspectivă locală și regională, cât de importantă este această etapă pentru echipa DACHSER București și pentru creșterea generală a companiei în România?

Dan Georgescu: Ne aflăm azi în punctul în care capacitatea rețelei naționale de distribuție a DACHSER România este consolidată, cu o performanță superioară în ceea ce privește timpii de tranzit și procesele de producție. Aceste optimizări se reflectă direct în creșterea calității serviciilor oferite și în îmbunătățirea balanței contabile a clienților noștri.

DACHSER România este cunoscută pentru grupaj și logistica de depozitare și gestiune a stocurilor. Ați putea detalia serviciile dumneavoastră de bază și ce vă diferențiază de concurenții din regiune?

Dan Georgescu: În România este prezentă linia de business DACHSER European Logistic care oferă servicii de transport rutier de mărfuri în sistem grupaj, LTL, FTL cat și servicii conexe precum logistica de depozitare și gestiune a stocurilor. În segmentul de transport grupaj, care este activitatea principală a companiei, oferim familia de servicii de grupaj ENTARGO diferențiate în principal în funcție de timpul de tranzit și de tipologia clienților destinatarilor (B2B sau B2C). Un avantaj  semnificativ față de competiție este acela că avem procesele standardizate identice în fiecare din țările DACHSER la nivel mondial, alături de un sistem informatic dezvoltat în-house și adaptat la cele mai exigente cerințe ale clienților nostrii.

Cum îmbunătățește noua infrastructură eficiența operațională, sustenabilitatea și calitatea serviciilor pe care le oferiți clienților dumneavoastră?

Dan Georgescu: Terminalele de tranzit DACHSER, echipate conform celor mai înalte standarde tehnice, reprezintă nucleul procesului nostru logistic zilnic. Secretul eficienței operaționale constă în planificarea simultană a descărcărilor și încărcărilor, utilizând principiile diagramelor Gantt. Astfel, reușim să maximizăm utilizarea rampelor și a spațiului de tranzit (cross-dock), asigurând o eficiență ridicată și un flux continuu al mărfurilor reducând semnificativ timpii de așteptare. Procesele din interiorul depozitului nostru și echipamentele tehnice sunt similare celor folosite în filialele DACHSER din Germania, rezultând un nivel sustenabil de calitate pentru clienții noștri.

Ce instrumente și tehnologii digitale ați implementat în operațiunile dvs. pentru a spori transparența, viteza și fiabilitatea?

Dan Georgescu: Cel mai recent, am implementat aplicația Transit Terminal Visualisation care oferă informații în timp real despre capacitatea de tranzit a depozitului și disponibilitatea mărfurilor pentru încărcare, asigurând controlul asupra ratei de umplere a depozitului. Aplicația permite și măsurarea stocurilor în timp real și identificarea poziției fizice a acestora în raport cu amplasamentele de stocare, optimizând procesele logistice și eficiența operațională.

Cum a evoluat rețeaua națională de colectare și livrare a DACHSER în ultimii ani? Ați putea să ne oferiți o prezentare generală a principalelor rute și hub-uri din România?

Dan Georgescu: Rutele de export pe care le acoperim zilnic din București sunt Eurohub Bratislava (Slovacia), Unterschleissheim (Germania), Pilisvorosvar (Ungaria), Chișinău (Moldova), Ruse (Bulgaria). DACHSER Brașov asigură zilnic transportul mărfurilor către Bratislava și Unterschleissheim, iar de la Arad acoperim rutele Bratislava, Unterschleissheim și Pilisvorosvar (lângă Budapesta).

La nivel intern, din București operăm zilnic linii către Brașov, Arad, Cluj. Din Brașov acoperim Aradul, Bacăul și Bucureștiul, iar de la Arad asigurăm transportul către București, Brașov și Cluj.

Principalul avantaj, din punctul de vedere al eficienței costurilor, în cazul principalelor noastre linii de transport este faptul că folosim, în principal, în fiecare linie directă echipamente durabile (de exemplu cutii mobile) dotate cu sisteme GPS pentru urmărire și localizare online cu precizie.

În ce măsură va influența noul depozit fluxurile de transport naționale și internaționale gestionate de DACHSER România?

Dan Georgescu: Noul nostru depozit este proiectat pentru a gestiona un volum de export cu aproximativ 80% mai mare, respectiv permite creșterea volumelor de import cu până la 50%. Pe termen scurt, ne propunem să dezvoltăm rețeaua națională de distribuție prin parteneriate strategice în zone precum Craiova și Constanța. Noul depozit din București dispune de capacitatea tehnică necesară pentru a gestiona eficient planul de trafic către aceste zone.

viewscnt
Afla mai multe despre
dachser
dan georgescu