AB InBev renunța la cea mai bine vândută bere din lume pentru preluarea rivalului său

AB InBev renunța la cea mai bine vândută bere din lume pentru preluarea rivalului său
Andra Oprescu
Andra Oprescu
scris 2 mar 2016

Anheuser-Busch InBev (AB InBev), liderul mondial pe piața berii, va renunța la cea mai bine vândută bere din lume, Snow, pentru a putea finaliza preluarea principalului său rival, SABMiller.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

AB InBev a ajuns la un acord privind vânzarea participației la China Resources Snow Breweries (CR Snow), al cărei proprietar ar urma să devină în urma preluării SABMiller, către China Resources Beer Holdings, pentru a convinge autoritățile să accepte tranzacția dintre cei mai mari jucători de pe piața berii, informează MarketWatch.

SABMiller deține 49% din compania CR Snow, creată în parteneriat cu China Resources, controlată de guvernul chinez. Ca urmare a acordului, China Resources va prelua participația deținută de SABMiller pentru 1,6 miliarde de dolari, devenind unicul proprietar al companiei.

Producătorul Alexandrion vrea să devină și distribuitor de apă și cafea CITEȘTE ȘI Producătorul Alexandrion vrea să devină și distribuitor de apă și cafea

Prin această tranzacție, AB InBev renunță la cea mai bine vândută bere din lume, Snow. Cu o cotă de 23% pe piața chinezească, Snow a devenit cea mai bine vândută marcă de bere la nivel mondial, după ce a surclasat marca Bud Light în 2008.

AB InBev a anunțat, în octombrie 2015, că a ajuns la un acord pentru preluarea SABMiller, în schimbul sumei record de 71 miliarde de lire sterline.

Ca urmare a achiziției, ar urma să fie creată o companie care produce circa o treime din cantitatea totală de bere consumată la nivel mondial. Autoritățile de reglementare s-ar putea opune tranzacției, având în vedere dimensiunea foarte mare a celor doi jucători și, implicit, a companiei rezultate în urma preluării SABMiller de către AB InBev.

Finalizarea tranzacției necesită aprobarea autorităților de reglementare din cele peste 100 de piețe în care operează cei doi producători, iar companiile au declarat deja că au în vedere vânzarea mai multor mărci pentru a atenua îngrijorările autorităților antitrust cu privire la concentrarea economică rezultată.

Luna trecută, AB InBev a anunțat că se află în negocieri exclusive cu compania japoneză Asahi Group Holdings pentru vânzarea mărcilor Peroni, Grolsch și Meantime, pentru care compania japoneză a depus o oferă angajantă de 2,55 miliarde euro.

Dacă AB InBev nu va reuși să obțină aprobările necesare de la autoritățile de reglementare pentru finalizarea tranzacției trebuie să plătească SABMiller un comision pentru anularea tranzacției în valoare de 3 miliarde de lire sterline. 

Anheuser-Busch InBev este cel mai mare producător de bere de la nivel mondial, cu un portofoliu de peste 200 mărci, printre care Stella Artois, Corona, Beck's și Budweiser și o cotă de piață de 25%. AB InBev are sediul social la Leuven, în Belgia. SABMiller, al doilea mare berar al lumii, produce peste 150 mărci de bere, printre care se numără Miller, Grolsh, Pilsner Urquell și Peroni.

viewscnt
Afla mai multe despre
china
snow
ab inbev
sabmiller
bere
tranzactie
preluare
peroni
grolsh
china resources