Afacerile Metro Cash & Carry s-au apropiat de pragul de 2 miliarde de euro

Afacerile Metro Cash & Carry s-au apropiat de pragul de 2 miliarde de euro
Andreea Guţu
Andreea Guţu
scris 31 mai 2023

Retailerul cash & carry Metro, parte din grupul german cu același nume, a înregistrat anul trecut cea mai mare creștere a cifrei de afaceri din ultimii șase ani. Profitul net al companiei însă aproape că s-a înjumătățit în 2022 față de anul precedent.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

În 2022, al șaselea an de creștere consecutivă a cifrei de afaceri, compania a obținut venituri de 9,333 miliarde de lei (1,880 miliarde euro), cu 28% mai mari față de 2021. 

În schimb, profitul net al companiei a scăzut cu 42%, ajungând la 38,054 milioane de lei (7,664 milioane euro). 2022 este al treilea an de scădere consecutivă a profitului net pentru Metro. 

Cel mai mare profit net înregistrat de Metro a fost în urmă cu circa un deceniu. Retailerul a finalizat anul 2010 cu un profit net de 139,5 milioane de lei, iar de atunci doar în 2017 s-a mai apropiat de această valoare, când a raportat un profit de 116,13 milioane de lei.

Numărul de angajați s-a menținut la același nivel, de 3.627 de persoane.

CONFIRMARE Jumbo pregătește primul său depozit din România CITEȘTE ȘI CONFIRMARE Jumbo pregătește primul său depozit din România

Retailerul Metro este prezent pe piața locală din 1996, fiind prima companie care a introdus în România un nou sistem de vânzare – cash & carry. Începând cu aprilie 2010, Metro România a introdus un nou concept, Metro Punct, pentru a veni în sprijinul clienților Revânzatori și HoReCa. 

În prezent,  rețeaua Metro Cash & Carry România numără 30 de centre de distribuție inclusiv 5 magazine Metro Punct, cu o suprafață totală de vânzare de aproximativ 190.000 de metri pătrați. La nivel național, magazinele sunt distribuite astfel: în București - 5 centre, în Brașov, Constanța, și Timișoara câte 2 centre, un centru în fiecare din următoarele orașe: Pitești, Cluj, Bacău, Iași, Craiova, Baia Mare, Galați, Ploiești, Oradea, Sibiu, Suceava, Tg. Mureș, Arad, Deva, Satu Mare, Piatra Neamț, Buzău, Târgoviște și Turda.

Afacerile DPD România s-au apropiat de 350 milioane lei CITEȘTE ȘI Afacerile DPD România s-au apropiat de 350 milioane lei

Retailerul a dezvoltat și rețeaua de francize LaDoiPași pentru a susține antreprenorii locali să își dezvolte afacerile în comunitățile locale, ajungând în prezent la 2.000 de magazine la nivel național. Astfel, se poziționează în prezent ca cea mai mare rețea de magazine independente din România.

Metro Cash & Carry România face parte din grupul german multinațional Metro, liderul comerțului cu ridicata la scară mondială, specializat în deservirea clienților HoReCa și a comercianților independenți.  Compania, fondată în Germania, în octombrie 1964, operează acum în 34 de țări din întreaga lume, are peste 100.000 de angajați și aproximativ 16 milioane de clienți, fiind unul dintre cei mai mari retaileri din lume. 

viewscnt
Afla mai multe despre
metro cash & carry