Creatorul de modă Giorgio Armani a dat instrucțiuni fundației care controlează grupul de lux pe care l-a înființat să vândă în următoarele 18 luni o participație de 15%, și apoi să renunțe la încă 30-55%, sau să listeze compania, în următorii cinci ani, transmite Reuters.
Giorgio Armani, al cărui nume a devenit sinonim cu stilul vestimentar modern și eleganța italiană, era supranumit 'Regele Giorgio'. El a murit în 4 septembrie la vârsta de 91 de ani și nu a avut copiii cărora să le lase imperiul pe care l-a construit în lumea modei.

Ar trebui acordată prioritate grupului francez LVMH, cel mai mare producător mondial de articole de lux, sau partenerilor comerciali ai Armani - L'Oreal și EssilorLuxottica - în căutarea unui cumpărător pentru participație, se arată în testamentul designerului italian. De asemenea, moștenitorii pot lua în considerare viitoare vânzări către companiile de lux și casele de modă cu care Armani are legături comerciale, scrie Agerpres.
Armani a fost singurul mare acționar al companiei pe care a înființat-o în anii '1970 cu Sergio Galeotti, și asupra căreia a păstrat un control strâns - atât pe segmentul creativ cât și în privința conducerii - până la final. Firma a generat venituri relativ stabile de 2,3 miliarde euro în 2024, dar profiturile au scăzut, pe fondul dificultăților cu care se confruntă industria bunurilor de lux.