Burberry a distrus produse de aproape 29 milioane de lire sterline, în încercarea de a-și proteja brandul

Burberry a distrus produse de aproape 29 milioane de lire sterline, în încercarea de a-și proteja brandul
Thomas Dincă
Thomas Dincă
scris 19 iul 2018

Compania britanică Burberry, retailer de îmbrăcăminte, a distrus produse din stocul de anul trecut în valoare de 28,6 milioane de lire sterline, în încercarea de a-și proteja brandul.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
27 mai - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Sphera, Teraplast

În total, în ultimii cinci ani, marfa distrusă de Burberry valoarează peste 90 de milioane de lire sterline, potrivit BBC, preluat de news.ro.

Această practică - de distrugere a produselor nevândute - este adoptată de numeroase mărci, pentru a preveni furtul lor sau vânzarea la prețuri mici.

Compania a precizat că anul trecut a fost nevoită să distrugă o mare cantitate de parfumuri, după ce a semnat un nou contract cu firma americană Coty. Aceasta din urmă a realizat un nou stoc, iar Burberry a trebuit să scape de produse în valoare de 10 milioane de lire sterline.

FOTO Gabriel Liiceanu intră pe o nouă piață, deschizând brutărie și librărie în același magazin CITEȘTE ȘI FOTO Gabriel Liiceanu intră pe o nouă piață, deschizând brutărie și librărie în același magazin

„Motivul pentru care fac asta este ca piața să nu fie asaltată de reduceri. Ei nu doresc ca produsele Burberry să ajungă în mâinile oricui le poate vinde la prețuri mai mici și, astfel, să devalorizeze brandul”, a spus Maria Malone de la Manchester Metropolitan University.

Activiștii de mediu se arată, de fiecare dată, nemulțumiți de aceaste pierderi. „În ciuda prețurilor ridicate, Burberry nu arată respect față de propriile produse, de munca și de resursele naturale care sunt folosite pentru realizarea lor”, a spus Lu Yen Roloff de la Greenpeace. „Cantitatea tot mai mare de stoc arată o supraproducție, iar în loc să încetinească producția, ei incinerează haine și produse în stare perfectă. Este un secret murdar în industria modei. Burberry este doar vârful aisbergului”.

De cealaltă parte, Burberry a transmis că energia generată de arderea acestor produse a fost captată.

În ultimul an financiar, încheiat pe 31 martie, compania britanică a raportat o creștere a profitului cu 5%, până la 431 milioane de lire sterline, cu vânzări de până la 2,7 miliarde de lire sterline.

viewscnt
Afla mai multe despre
burberry
stoc