Coca-Cola își prezintă cifrele din România, insistând asupra valorii adăugate și locurilor de muncă înființate

Coca-Cola își prezintă cifrele din România, insistând asupra valorii adăugate și locurilor de muncă înființate
scris 17 mai 2017

448 milioane euro, echivalentul a 0,3% din PIB, este cifra pe care gigantul american Coca-Cola a prezentat-o astăzi ca fiind valoarea adăugată generată de prezența companiei pe piața locală, arătând că întregul lanț valoric contribuie la bugetul statului cu 241 de milioane de euro, echivalentul a 0,8% din totalul de taxe încasate de statul român.

Rezultatele studiului redactat de companie în acest sens arată că, în 2015, valoarea adăugată totală generată de Sistemul Coca-Cola și întregul său lanț valoric în economia românească, direct și indirect, atinge 448 de milioane de euro, 0,3% din PIB-ul României. Valoarea adăugată directă, incluzând salariile și taxele, reprezintă 53 de milioane de euro din valoare adăugată totală.

Fiecare euro de valoare adăugată produsă de Coca-Cola generează alți 7,5 euro în restul economiei naționale.

ANAF atacă piața neagră a băuturilor alcoolice. România este pe primul loc în Europa la consumul de alcool ilicit CITEȘTE ȘI ANAF atacă piața neagră a băuturilor alcoolice. România este pe primul loc în Europa la consumul de alcool ilicit

Coca-Cola a ținut să își prezinte și impactul asupra pieței locurilor de muncă, arătând că susține 19.900 de locuri de muncă, pe întregul lanț al sistemului,  0,3% din întreaga piață a forței de muncă din România. Sistemul Coca-Cola angajează, în total, în România, 1.500 de persoane, fiecare loc de muncă generând indirect alte 12 locuri de muncă în restul economiei. Din valoarea totală adăugată, 169 de milioane de euro reprezintă salariile pentru angajații din lanțul de valoare al sistemului, iar 38 de milioane de euro reprezintă profiturile furnizorilor și clienților.

Lanțul de valoare al Sistemului Coca-Cola include fermieri care furnizează ingrediente pentru produsele Coca-Cola, furnizori de etichete, materiale, tehnologie și echipamente, agenții de marketing, comunicare și consultanță, sistemul Coca-Cola, distribuitori de transport și logistică și clienți printre care magazine de proximitate, supermarket-uri, hipermarket-uri și HoReCa. Dintre furnizorii Coca-Cola, peste 90% sunt furnizori locali.

Coca-Cola este o companie de băuturi răcoritoare, ce oferă consumatorilor peste 500 de mărci de băuturi răcoritoare, carbogazoase și necarbogazoase, și aproape 3.900 de produse printre care: Diet Coke, Coca-Cola Zero, Fanta, Sprite, Dasani, Vitamin Water și Powerade.

În România, Sistemul este format din Coca-Cola România (filială a The Coca-Cola Company, proprietarul mărcilor înregistrate) și partenerul său Coca-Cola Hellenic denumit Coca-Cola HBC România, care îmbuteliază și distribuie produsele Coca-Cola sub licența The Coca-Cola Company.

viewscnt
Afla mai multe despre
coca-cola
bauturi