Comisia Europeană reclamă platforme de comerț online: Reducerile de preț - neautentice sau neclare. Comercianții ignoră protecția consumatorilor

Comisia Europeană reclamă platforme de comerț online: Reducerile de preț - neautentice sau neclare. Comercianții ignoră protecția consumatorilor
Florentina Dragu
Florentina Dragu
scris 24 feb 2019

Comisia Europeană și autoritățile naționale pentru protecția consumatorilor au verificat 560 de site-uri de comerț electronic din Uniunea Europeană, la aproximativ 60% dintre acestea fiind constatate abateri de la normele privind protecția consumatorilor, legate, în special, de modul în care sunt prezentate prețurile și ofertele speciale.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Pentru mai mult de 31% dintre site-urile care ofereau reduceri, autoritățile de protecție a consumatorilor suspectează că ofertele speciale nu erau autentice sau au constatat că modalitatea de calcul al prețului redus nu era clară.

Pe 211 de site-uri, prețul final care trebuia plătit era mai mare decât prețul oferit inițial, arată Comisia Europeană. Un număr de 39% dintre comercianți nu incluseseră informații adecvate cu privire la taxele suplimentare care nu pot fi evitate la livrare, la metodele de plată, la taxele de rezervare și la alte suprataxe similare.

VIDEO Disney, Nestle și Dr. Oetker renunță să se mai promoveze pe YouTube, acuzații că platforma ar facilita activitățile unei rețele de pedofilie CITEȘTE ȘI VIDEO Disney, Nestle și Dr. Oetker renunță să se mai promoveze pe YouTube, acuzații că platforma ar facilita activitățile unei rețele de pedofilie

Legislația UE privind protecția consumatorilor îi obligă pe comercianți să prezinte prețuri care să includă toate costurile obligatorii și, în cazul în care aceste costuri nu pot fi calculate în avans, consumatorul trebuie să fie informat în mod clar de existența lor.

“Comerțul online le oferă consumatorilor numeroase oportunități. Cu toate acestea, mai mult de jumătate dintre site-uri prezintă nereguli, în special cu privire la modul în care sunt afișate prețurile și reducerile. Acest lucru trebuie să înceteze, deoarece consumatorii sunt adesea induși în eroare și plătesc mai mult decât își propun. Sunt consternat de numărul mare de site-uri care au aceste probleme – sper că acestea sunt neintenționate. Comercianții online trebuie să respecte pe deplin normele UE în materie de protecție a consumatorilor. Autoritățile naționale pentru protecția consumatorilor, cu sprijinul Comisiei, urmează să ia măsurile necesare pentru a pune capăt acestor practici comerciale neloiale”, spune Věra Jourová, comisarul UE pentru justiție, consumatori și egalitate de gen.

Verificarea a fost efectuată în luna noiembrie a anului trecut de autoritățile de protecție a consumatorilor din 24 de state membre ale UE, precum și din Norvegia și Islanda.

Alte nereguli constate de autorități în cadrul acțiunii de verificare:

Pentru 59% dintre cele 560 de site-uri verificate, comercianții au încălcat obligația de a oferi un link ușor accesibil către Platforma de soluționare online a litigiilor (SOL), prevăzută de legislația UE. Platforma SOL le permite consumatorilor și comercianților să soluționeze litigiile fără a apela la instanță.

FOTO Nereguli găsite de ANPC la patru magazine Mega Image, printre care promoții expirate, traduceri incomplete și informații înșelătoare UPDATE Precizările reprezentanților companiei CITEȘTE ȘI FOTO Nereguli găsite de ANPC la patru magazine Mega Image, printre care promoții expirate, traduceri incomplete și informații înșelătoare UPDATE Precizările reprezentanților companiei

În cazul a aproape 30% dintre site-uri, s-au constatat nereguli în legătură cu prezentarea informațiilor cu privire la dreptul de retragere al consumatorilor. În conformitate cu legislația UE, consumatorii trebuie să fie clar informați despre dreptul lor de a reveni asupra consimțământului atunci când fac cumpărături online.

Etapa următoare:

Autoritățile de protecție a consumatorului (CPC) se vor asigura că normele sunt respectate pe deplin de către comercianții respectivi prin activarea procedurilor naționale de asigurare a respectării legislației, în caz de nevoie.

viewscnt
Afla mai multe despre
comisia europeana
comert online
comert electronic
e-commerce
comercianti
nereguli
abateri
verificare
protectia consumatorilor