Asociația Consumatorilor din Germania dă în judecată compania Mondelez pentru ambalajele înșelătoare ale ciocolatei Milka. Conținutul acesteia s-a micșorat – aproape imperceptibil – în timp ce prețurile cresc, spune asociația.
Potrivit retaildetail.eu, mai multe tablete de ciocolată Milka au fost recent reduse în greutate, de la 100 de grame la 90 de grame, fără prea multă publicitate. Schimbarea este abia perceptibilă pentru consumatori, potrivit organismului german de supraveghere a consumatorilor: ambalajul și designul au rămas identice, în timp ce tableta în sine a devenit cu aproximativ un milimetru mai subțire. Cu puțin timp înainte de aceasta, prețurile de vânzare cu amănuntul crescuseră semnificativ.

Prin urmare, filiala din Hamburg a Asociației Consumatorilor a depus o plângere împotriva producătorului Mondelez pentru concurență neloială și ambalaj înșelător. „Mulți consumatori cumpără ciocolată Milka în ambalajul obișnuit de ani de zile și presupun că conținutul nu s-a schimbat”, explică nutriționistul Asociației Consumatorilor, Armin Valet. „Dar sunt induși în eroare, deoarece unele sortimente conțin acum doar 90 de grame pentru același preț – sau chiar un preț mai mare.”
Noua greutate este corect menționată pe ambalaj, dar cu litere mici. Mai mult, greutatea este adesea acoperită de cutiile exterioare de pe rafturile supermarketurilor. Din aceste motive, filiala germană a Foodwatch acordase deja companiei Mondelez premiul „Goldene Windbeutel” pentru cea mai înșelătoare reclamă la începutul acestui an.

Producătorul se apără subliniind că noua greutate a fiecărei batoane este clar menționată pe ambalajul produsului și că modificarea a fost anunțată și pe rețelele de socializare, cu o prezentare generală a tuturor batoanelor, varietăților și greutăților. Creșterea prețului este necesară, deoarece prețurile la cacao aproape s-au triplat în ultimele douăsprezece luni, spune compania.
De altfel, Asociația Consumatorilor nu numai că dă în judecată producătorul, dar solicită și reglementări obligatorii din partea guvernului federal în această privință. Aceasta solicită producătorilor să fie obligați să afișeze un avertisment timp de cel puțin șase luni în cazul în care cantitățile scad. În plus, dimensiunea ambalajului trebuie redusă pe măsură ce conținutul scade, spune organizația.