Romania Hypermarche (Cora) - care și-a vândut recent rețeaua de magazine către Carrefour - a pierdut un litigiu privind anularea unei amenzi de 12,4 milioane de lei, aplicată companiei de Consiliul Concurenței în decembrie 2018, pentru că, alături de alți retaileri, s-ar fi înțeles să-și coordoneze politica de prețuri.
Inițial, retailerul s-a adresat Curții de Apel București, care a respins cererea în noiembrie 2022, cu posibilitate de recurs. Ulterior, în urma recursului înaintat de Romania Hypermarche, Înalta Curte de Casație și Justiție a respins cererea ca nefondată.
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Sentința instanței nu precizează dacă hotărârea este definitivă și irevocabilă.
În afară de Romania Hypermarche (Cora), Consiliul Concurenței a mai sancționat Auchan Romania - 36.563.004 lei, Carrefour România - 26.995.645 lei, Quadrant-Amroq Beverages SRL (îmbuteliatorul Pepsi) - 5.984.053 lei, Star Foods EM SRL (divizia Snacks a PepsiCo) - 3.930.920 lei, Strauss România SRL (cel mai important producător local de cafea, deținătorul mărcilor Doncafé și Amigo) - 1.785.767 lei și Nelson Prod SRL (producător și distribuitor de înghețată și lipie libaneză) - 43.113 lei.
Carrefour România a recunoscut fapta, beneficiind astfel de o reducere a amenzii.
CITEȘTE ȘI Protecția Consumatorului a intrat în Lidl. Magazin închis până la 6 luni. "Este intolerabil să găsești insecte congelate într-o vitrină despre care reprezentantul operatorului economic spune că sunt igienizate la fiecare două zile."
În urma investigației au fost sancționate atât încălcarea regulilor naționale, cât și cea a regulilor europene de concurență, pentru fixarea prețurilor de revânzare (de raft) în cadrul promoțiilor desfășurate de retaileri.
Consiliul Concurenței a constatat că, în anumite cazuri, prețurile de vânzare la raft nu ar fi fost stabilite conform regulilor de piață prin raportul dintre cerere și ofertă, ci furnizorul și retailerul ar fi stabilit un preț fix sau minim pentru revânzarea produselor către consumatorul final.
Această practică ar fi condus la prețuri mai mari pentru consumatorul final, retailerul neputând să scadă prețul sub limita stabilită cu furnizorul.
CITEȘTE ȘI Planul Altex - cel puțin 10 noi magazine
Aceasta este a doua investigație derulată de autoritatea de concurență, finalizată cu sancțiuni, pe piața comercializării de produse alimentare.
În anul 2015, autoritatea de concurență a sancționat retailerii Metro, Real, Selgros, Mega Image și furnizorii acestora cu amenzi în valoare totală de aproximativ 35 milioane de euro pentru fixarea prețurilor, în perioada 2005-2009.
Amenzile au fost încasate de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF).