După aproape 10 ani, Bogdan Mihail se retrage de la conducerea operațiunilor Smithfield în România, principalul producător de carne de porc pe piața locală

După aproape 10 ani, Bogdan Mihail se retrage de la conducerea operațiunilor Smithfield în România, principalul producător de carne de porc pe piața locală
scris 11 dec 2017

Bogdan Mihail a părăsit postul de președinte al Smithfield România, retrăgându-se din compania în care lucra din ianuarie 2008 și continuând să lucreze pe cont propriu, ca "Independent Non-Executive Director".

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată pe Profit Insider

Înainte de a se angaja la Smithfield, el a fost 14 ani Vicepreședinte și, ulterior, CEO la Prodal Group. producător de băuturi alcoolice. În acest interval a studiat la Harvard Business School.

La Smithfield România a fost General Manager și, din octombrie 2010, președinte.

Smithfield România face parte din grupul Smithfield Foods din SUA, care, la rândul său, face parte din grupul WH Group din China. Acesta din urmă acționează ca o companie de tip holding pentru investiții, fiind implicat, în principal, în producția de porci, producția și comercializarea de carne proaspătă și msemi-procesată de porc.

Bravcod preia fermele Peneș Curcanul, cu un credit de peste 24 milioane euro de la CEC CITEȘTE ȘI Bravcod preia fermele Peneș Curcanul, cu un credit de peste 24 milioane euro de la CEC

În România, activitatea grupului Smithfield Foods cuprinde, în principal, creșterea de porci și comercializarea de porci vii, precum și producerea și comercializarea de carne proaspătă și semi-procesată de porc.

Anul trecut, companiile Smithfield Ferme, care gestionează producția și creșterea suinelor, și Smithfield Prod, partea care se ocupă de abatorizare, au avut afaceri cumulate de 1,63 miliarde lei, însă doar Smithfield Ferme a raportat profit (aproape 90 milioane lei), compania de abatorizare declarând și pentru 2016 o pierdere de circa 30 milioane lei.

Smithfield a intrat în România, în 2004, prin preluarea fostului combinat Comtim din Timișoara și a companiei Agrotorvis. În 2005, grupul Smithfield a cumpărat 50% din Agroalim Distribution, unul dintre principalii distribuitori de produse alimentare de pe piața autohtonă, și 50% din Frigorifer Tulcea, un depozit cu o capacitate de 16.000 de tone, printre cele mai mari din țară. Frigorifer Tulcea are ca domeniu de activitate și serviciile logistice. Valoarea tranzacției a fost estimată atunci la circa 12 milioane de euro. Ambele afaceri aparțineau omului de afaceri libanez Mounir Halawani. Patru ani mai târziu, în 2009, Smithfield Foods a preluat integral Agroalim Distribution.

Anual, în fermele din România se taie aproximativ 3,5 milioane de porci. Smithfield România crește și abatorizează în fiecare an peste 1 milion de capete.

Compania este principalul producător de carne de porc pe piața locală.

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
smithfield romania
consiliul concurentei
elit
vericom