Retailerul francez Auchan extinde în România formatul hipermarketului discount ATAC, cu niveluri de preț diferite în funcție de cantitate, lansînd acum un nou magazin ATAC Hiper Discount, în Galați, după unitățile inaugurate în Brașov, Ploiești, Timișoara și Târgu Mureș.
În aprilie, Auchan a transmis că vine cu o strategie agresivă de prețuri mici și niveluri de preț diferite în funcție de cantitate, în condițiile în care, cum a anunțat anterior Profit.ro, a deschis la Brașov, primul hipermarket discount ATAC.
Ulterior au mai fost deschise astfel de magazine în alte orașe.
Compania explică prețurile prin faptul că, pe de o parte, sunt realizate economii importante de costuri prin reducerea consumului de energie electrică, diminuarea spațiilor pentru vitrinele frigorifice, optimizarea proceselor logistice și reducerea costurilor de transport. Apoi, o mare parte din produse sunt aprovizionate și manipulate la palet și bax, fiind utilizat un mobilier adaptat. Gamele de produse sunt esențializate, consumabilele și ambalajele diminuate, iar spațiile de depozitare reduse.
Nu în ultimul rând, sunt reduse investițiile în decorațiuni și publicitate.
CITEȘTE ȘI McDonald’s răscumpără toate restaurantele sale israeliene, afectate de un boicotProfit.ro a anunțat în urmă cu un an că hipermarketurile Auchan Ploiești și Auchan Timișoara Calea Șagului devin Auchan Discount, în care se fac economii de costuri prin reducerea consumului de energie electrică, diminuarea spațiilor pentru vitrinele frigorifice, optimizarea proceselor logistice și reducerea costurilor de transport.
Pe aceeași nișă de discount au intrat și Carrefour și Lidl.
Retailerul francez Auchan a anunțat anterior că va lansa tot din această lună primul magazin complet automatizat de pe piața din România, sub brandul Auchan GO.
CITEȘTE ȘI NEPI Rockcastle anunță cel mai mare program de investiții din Europa Centrală și de Est, inclusiv pentru România. Mall-ul Promenada din București va fi extinsConceptul Auchan GO a fost lansat anul trecut în Franța, fiind extins în același an și în Polonia. În cazul magazinului din Polonia, peste 40% din gama de produse este reprezentat de marcă privată. Tehnologia din magazin este furnizată de Trigo, o companie din Israel specializată în programe care facilitează o experiență de shopping rapidă.
CITEȘTE ȘI Restaurantele McDonald's sunt afectate de o pană a sistemelor informatice la nivel globalClienții trebuie să scaneze cardul de credit și să își înregistreze numărul de telefon în terminalul instalat la intrarea în magazin.
Plata este realizată automat după ce consumatorul pleacă din magazin, acesta primind o factură digitală pe telefonul mobil. Sistemul nu colectează niciun fel de date legate de recunoașterea facială sau biometrică a clienților.
Polonia a fost prima țară în care conceptul Auchan GO este complet operațional pentru cumpărători. Planurile vizează deschiderea a aproximativ 40 de magazine sub acest format în următorii ani.