Grupul suedez de mobilă IKEA a trecut în România, anul trecut, de borna de 1 miliard de lei cifră de afaceri, înregistrând și un profit record, de 39,1 milioane lei, de la 10 milioane lei în anul precedent.
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
În 2020, compania avusese o cifră de afaceri de 951,5 milioane lei.
CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV Bogdan Maioreanu, Market Analyst eToro: Majoritatea tour-operatorilor se așteaptă la un flux mai mare de turiști. Cresc prețurile, de la bilete de avion la hotel și mâncareNumărul de angajați a rămas de 1.190 persoane.
Investițiile vizează toate regiunile în care activează retailerul suedez, cu accent special pe Londra, capitala britanică fiind un banc de probă pentru noile formate de magazine și configurări logistice, a declarat recent, pentru Reuters, Tolga Oncu, director de retail la Ingka Group, care deține cea mai mare parte a celor peste 400 de magazine IKEA și majoritatea operațiunilor de comerț electronic.
Londra ar urma să atragă aproximativ o treime din bugetul de investiții.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ FOTO Poșta Română semnează cu Auchan pentru vânzarea de produse alimentare și nealimentare în incinta oficiilor poștale din țară"Cea mai mare parte [a investițiilor] va fi în magazinele noastre existente, deoarece vorbim despre transformare, despre reproiectarea scopului metrilor pătrați", a precizat Oncu.
Cheltuielile se vor concentra, de asemenea, pe noi magazine de periferie, de tip "blue-box", în România, China și India și pe noi magazine urbane, precum și pe deschiderea de studiouri de planificare, în Canada, Danemarca, Italia, India, Statele Unite și alte țări.
În ultimii trei ani fiscali, Ingka a investit aproximativ 2,1 miliarde de euro în magazine noi și existente în cele 32 de piețe ale sale.
Ingka s-a adaptat la creșterea cumpărăturilor online prin dezvoltarea unor magazine mai mici, amplasate în orașe, prin modernizarea site-ului său și lansarea de noi aplicații, precum și a unor servicii digitale.
"Simțim că avem de recuperat decalajele în ceea ce privește operațiunile de back-end [și] ne-am dat seama că, prin includerea magazinelor în rețeaua noastră de design și de livrare, putem crea o situație avantajoasă. În loc să construim capacități centrale de depozitare pentru cumpărăturile online, de ce să nu le trimitem din magazinele noastre IKEA?", a comentat Oncu.
Potrivit acestuia, reconfigurarea magazinelor de la periferiilor orașelor pentru a facilita expedierea cumpărăturilor online se va traduce în livrări mai ieftine, mai rapide și cu un impact mai redus asupra mediului comparativ cu expedierile din câteva mari centre logistice.