Marks & Spencer a semnat actul prin care se retrage din România după 17 ani, argumentând că magazinele nu sunt rentabile

Marks & Spencer a semnat actul prin care se retrage din România după 17 ani, argumentând că magazinele nu sunt rentabile
scris 24 oct 2017

Retailerul britanic de îmbrăcăminte și decorațiuni interiorare Marks & Spencer a semnat decizia prin care se retrage de pe piața românească după 17 ani, închizând ultimele trei magazine care i-au rămas în portofoliu după cedarea altora către grupul cipriot Voici La Mode. Britanicii își închid magazinele argumentând că nu sunt rentabile, după ce au analizat performanța celor 466 de magazine pe care le deține în alte țări, în proprietate și în franciză.

Retailerul a semnat în această lună închiderea magazinelor din City Park Mall Constanța, Mega Mall București și centrul comercial Felicia Iași.

Kasparov vine în premieră în România. Detalii AICI

Anterior, grupul cipriot Voici La Mode a preluat franciza pentru România a Marks & Spencer, dar numai pentru 3 magazine, respectiv cele din Băneasa Shopping City, Plaza Romania și București Mall.

Rețeaua de magazine Z, care vinde haine pentru copii cu semnătura \ CITEȘTE ȘI Rețeaua de magazine Z, care vinde haine pentru copii cu semnătura "by Andreea Esca", își restrânge drastic activitatea după 13 ani

Pe lângă magazinele din România, Marks & Spencer închide toate cele 53 magazine aflate integral în proprietatea sa în 10 state, inclusiv 10 magazine în China și 7 în Franța, unde își va menține însă magazinele cu profil alimentar. În același timp, își va închide toate magazinele din Estonia, Ungaria, Lituania, Polonia, Slovacia, Olanda, Belgia.

„Având în vedere analiza cuprinzătoare a activității internaționale a grupului, am efectuat o evaluare aprofundată a activității noastre din România și a oportunităților de creștere pe termen lung pentru Marks &Spencer pe piață. Analiza noastră a arătat că, în ultimii cinci ani, am avut mari dificultăți în a atinge pragul de rentabilitate și nu mai putem continua activitatea din România. Nu este niciodată ușor să propunem schimbări care îi afectează pe angajații noștri și vom asculta cu atenție punctele de vedere ale acestora, în cadrul procesului de consultare privind propunerile noastre”, a declarat anterior Jonathan Glenister, director regional pentru Europa, China și India în cadrul Marks & Spencer.

Lanțul Bam Boo, lansat în 2003, își închide magazinele CITEȘTE ȘI Lanțul Bam Boo, lansat în 2003, își închide magazinele

Marks & Spencer are în vedere să reducă numărul piețelor în care este prezentă prin companii deținute integral și să pună un mai mare accent pe activitățile derulate prin societăți mixte și în regim de franciză.

Marks & Spencer are 268 de magazine în regim de franciză pe 34 de piețe (dintr-un total de 466 magazine), precum și societăți mixte în India și Grecia. Marks & Spencer efectuează, de asemenea, vânzări online pe 21 piețe.

Prin colaborarea cu partenerii săi de pe aceste piețe, grupul va valorifica dimensiunea, infrastructura și expertiza locală a acestora.

De asemenea, Marks & Spencer va continua să dezvolte sistemul de franciză din domeniul alimentar în Franța și va opera prin companii deținute direct în Irlanda, Hong Kong și Republica Cehă, unde activitățile sale sunt mai profitabile și beneficiază de o recunoaștere extinsă a mărcii, magazine consacrate și baze de clienți loiali.

Brandul Marks & Spencer a intrat în România în anul 2000, în franciză, deținută de firma elenă Marinopoulos, iar din 2012 grupul britanic a intrat direct. În 2015, adusese pe piață și conceptul Marks & Spencer Food.

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
marks & spencer
magazine
inchidere