McDonald’s scumpește redevențele pentru restaurantele noi ale francizaților săi

McDonald’s scumpește redevențele pentru restaurantele noi ale francizaților săi
Profit.ro
Profit.ro
scris 23 sep 2023

Francizații McDonald’s care deschid restaurante noi vor trebui în curând să plătească redevențe mai mari, acestea urmând să fie majorate pentru prima oară în ultimele trei decenii, de la 4% la 5%, de la 1 ianuarie, transmite Reuters, citat de News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Schimbarea nu va afecta francizații existenți care își mențin numărul actual al restaurantelor sau care cumpără un restaurant în franciză de la un alt operator.

De asemenea, nu se va aplica restaurantelor existente reconstruite sau restaurantelor transferate între membrii familiei.

Cu toate acestea, redevența mai mare va afecta noii francizați, cumpărătorii de restaurante deținute de companie, restaurantele relocate și alte scenarii care implică francizorul.

Afacerile iStyle vor stagna în acest an, la 111 milioane de euro. \ CITEȘTE ȘI Afacerile iStyle vor stagna în acest an, la 111 milioane de euro. "Modernizarea principalelor magazine din rețea, amplasate în Băneasa Mall și AFI Cotroceni, au tras în jos vânzările"

”În timp ce am creat industria pe care o conducem acum, trebuie să continuăm să redefinim cum arată succesul și să ne poziționăm pentru succesul pe termen lung, pentru a ne asigura că valoarea mărcii noastre rămâne mai puternică ca niciodată”, a declarat într-un mesaj președintele McDonald’s din SUA, Joe Erlinger.

De asemenea, McDonald’s va înceta să numească plățile ”comisioane de serviciu” și va folosi în schimb termenul ”redevențe”, pe care îl preferă majoritatea francizorilor.

”Nu schimbăm serviciile, dar încercăm să schimbăm mentalitatea făcându-i pe oameni să vadă și să înțeleagă puterea a ceea ce cumperi, atunci când cumperi marca McDonald’s, sistemul McDonald’s”, a spus Erlinger pentru CNBC.

Francizații gestionează aproximativ 95% din aproximativ 13.400 de restaurante McDonald’s din SUA. Ei plătesc chirie, redevențe lunare și alte comisioane, cum ar fi comisioanele anuale pentru aplicația mobilă a companiei, pentru a funcționa ca parte a sistemului McDonald’s.

Creșterile comisioanelor de redevențe probabil nu vor afecta imediat mulți francizați. Cu toate acestea,sunt de așteptat reacții, din cauza relației dificile a companiei cu operatorii săi din SUA.

McDonald’s și francizații săi s-au confruntat cu o serie de probleme în ultimii ani, inclusiv un nou sistem de evaluare pentru restaurante și o lege din California care va crește salariile pentru lucrătorii de la fast-food cu 25%, de anul viitor.

viewscnt
Afla mai multe despre
mcdonalds
scumire pret franciza
inflatie