Nestle va continua să crească prețurile în acest an, din cauza inflației care îi erodează profitul

Nestle va continua să crească prețurile în acest an, din cauza inflației care îi erodează profitul
Profit.ro
Profit.ro
scris 17 feb 2023

Cel mai mare grup alimentar din lume, Nestle, va crește și mai mult prețurile produselor sale în acest an, după ce ingredientele mai scumpe au făcut ca profitul net anual să rateze așteptările analiștilor, transmite CNBC.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității - Ediția a IV-a; parteneri BCR, CEC Bank, Sphera, Teraplast

El a refuzat să comenteze nivelul planificat al creșterilor de preț, despre care a spus că sunt necesare pentru a compensa daunele cauzate de creșterea prețurilor mărfurilor, scrie News.ro.

FOTO McWin, având în spate fondatorul AmRest, l-a recrutat pentru relansarea Burger King în România pe cel care a resuscitat inițial business-ul pe piața locală CITEȘTE ȘI FOTO McWin, având în spate fondatorul AmRest, l-a recrutat pentru relansarea Burger King în România pe cel care a resuscitat inițial business-ul pe piața locală

Pentru consumatori, a căror putere de cumpărare a fost deja redusă de inflația care a atins niveluri maxime ale mai multor decenii, este posibil ca creșterile de prețuri să se adauge îngrijorărilor legate de bugetul familiei.

Producătorul de cafea instant Nescafe și batoane de ciocolată KitKat a crescut prețurile cu 8,2% anul trecut, dar acestu lucru nu a compensat pe deplin impactul creșterii costurilor ingredientelor asupra marjelor.

”Marja noastră brută a scăzut cu aproximativ 2,6 puncte procentuale, asta estefoarte mult. Asta după toate scumpirile pe care le-am făcut în 2022”, a spus Schneider reporterilor.

Ajustările de preț pot varia în funcție de piețe. SUA și Regatul Unit se confruntă în continuare cu o inflație puternică, în timp ce aceasta a încetinit pe piețe precum China și Europa, a spus el.

Într-un interviu acordat CNBC în Elveția, Schneider a spus: ”Urmărim cu interes pe destul de multe piețe dacă inflația, care a fost în mare parte condusă de energie și mărfuri, se va transforma într-o inflație determinată de salarii.

Multe țări își negociază contractele anuale la începutul anului, așa că este ceva ce urmărim cu interes, ca toți ceilalți.”

Europa a fost anul trecut principala sursă de impact asupra marjei companiei, cu un impact de aproximativ 1,9 puncte procentuale.

Nestle are î n vedere o creștere organică a vânzărilor, care nu include impactul fluctuațiilor valutare - într-un interval de 6-8% în 2023.

În 2022, vânzările companiei au crescut cu 8,4%, până la 94,4 miliarde de franci elvețieni (102,31 miliarde USD).

Schneider a declarat pentru CNBC că cererea a rămas puternică, în ciuda creșterii prețurilor, iar consumatorii au putut să treacă la produse mai ieftine din diferite categorii, în timp ce îi cumpără în continuare mărcile.

Cafeaua și produsele pentru îngrijirea animalelor de companie, ”locomotivele de creștere” ale companiei, ”rezistă extrem de bine”, a spus el.

”Observam, de asemenea, tendințe continue către hrana premium pentru animale de companie pe toate piețele avansate și, de obicei, aceste tendințe nu încetinesc sau nu încetează în perioadele de incertitudine economică”, a adăugat el.

Profitul net al acționarilor a scăzut la 9,27 miliarde de franci elvețieni, sub estimările de 11,58 miliarde de franci, deși previziunile nu au luat în considerare deprecierea filialei Aimmune a Nestlé, anul trecut, au spus analiștii.

viewscnt
Afla mai multe despre
nestle
preturi
alimente