Om de afaceri: Este nevoie de un lanț de magazine al producătorilor agroalimentari pe piața românească, uneori produsele ajung pe raft chiar la preț dublu

Om de afaceri: Este nevoie de un lanț de magazine al producătorilor agroalimentari pe piața românească, uneori produsele ajung pe raft chiar la preț dublu
scris 12 oct 2017

Uneori, alimentele produse de fabricile din România ajung în magazine la un preț chiar dublu față de prețul de fabrică, astfel încât este nevoie de un lanț de magazine al producătorilor agroalimentari de pe piața românească, a declarat pentru News.ro Ahmed Mrad, proprietarul fabricii de conserve MGC Topoloveni.

Kasparov vine în premieră în România. Detalii AICI

Acesta afirmă că sunt țări europene în care statul vine în sprijinul producătorilor locali, creând spații de desfacere pentru aceștia, scrie News.ro.

Și producătorii agroalimentari din România simt nevoia unui astfel de sprijin, cum ar fi un lanț de magazine în care să își poată vinde marfa în cantități industriale, de ”un Dedeman” al producătorilor agroalimentari, afirmă Ahmed Mrad.

Astfel, nu doar producătorii ar avea beneficii, dar și consumatorii, care ar putea să-și cumpere alimente la un preț mai mic, precizează omul de afaceri.

Retailerul eMAG continuă strategia de extindere în offline și deschide la Timișoara cel mai mare showroom din afara Capitalei CITEȘTE ȘI Retailerul eMAG continuă strategia de extindere în offline și deschide la Timișoara cel mai mare showroom din afara Capitalei

”Noi, producătorii agroalimentari, nu avem o rețea proprie de desfacere. Ar fi binevenită. Ar fi nevoie de un Dedeman al producătorilor agroalimentari. Unele dintre produse ajung pe rafturile magazinelor la prețuri mult mai mari decât cele de producție, chiar duble. Și nu este vorba tot timpul de intermediari, întrucât nu sunt mereu intermediari. Magazinele stabilesc prețul de vânzare la raft”, a precizat Ahmed Mrad pentru News.ro.

Proprietarul MGC Topoloveni spune că autoritățile locale își pot aduce sprijinul cesionându-și terenurile pentru astfel de magazine.

O altă provocare pentru MGC Topoloveni este și lipsa forței de muncă.

”Găsim greu mână de lucru. Românii aleg să lucreze în afara țării, iar procedura de a angaja forță de muncă străină este anevoioasă. Unii dintre salariații noștri fac naveta chiar și de la 40-60 km”, afirmă Ahmed Mrad.

Pentru acest an, estimează afaceri de 20 milioane euro, cu 30% în creștere față de anul trecut, ca urmare a diversificării gamei de produse, extinderii capacității de producție și extinderii pieței de desfacere în România și străinătate.

MGC Topoloveni are o producție anuală de peste 7.500 de tone de alimente pregătite, iar capacitatea sa depășește 15.000 tone anual.

”Fabrica exportă în Belgia, Olanda, Germania, Anglia, Spania, Italia, Suedia și Danemarca, țări în care urmărim în continuare să ne extindem”, adaugă el.

Recent, compania a finalizat o investiție de 900.000 euro într-o nouă secție de semipreparate.

”Investiția a fost făcută și ca urmare a creșterii cererii de produse semipreparate din Occident”, punctează Ahmed Mrad.

Cea mai mare provocare, spune acesta, este că trebuie să facă față concurenței din partea brandurilor de import.

Grupul britanic Miller Developments scoate la vânzare centrul comercial Magnolia Center din Brașov, prima sa achiziție din România CITEȘTE ȘI Grupul britanic Miller Developments scoate la vânzare centrul comercial Magnolia Center din Brașov, prima sa achiziție din România

Ahmed Mrad s-a stabilit acum 37 de ani în România, unde a învățat medicină și chirurgie plastică.

Cu o pasiune pentru gastronomie, moștenită din cultura libaneză din care provine, și atașat de obiceiurile și tradițiile românești, după 2002 s-a implicat în dezvoltarea fabricii de conserve de la Topoloveni.

”Când am preluat fabrica, era în lichidare, avea un singur angajat și câteva utilaje vechi. De atunci, am investit în retehnologizare și automatizare, deschiderea de noi secții și acum avem peste 250 de angajați”, a precizat Ahmed Mrad.

viewscnt
Afla mai multe despre
lant de magazine
produse alimentare