Rata de penetrare a lentilelor de contact în România - printre cele mai mici din Europa. O piață care crește greu, dar există potențial. Cât te costă să treci la lentile

Rata de penetrare a lentilelor de contact în România - printre cele mai mici din Europa. O piață care crește greu, dar există potențial. Cât te costă să treci la lentile
Liviu Iancu
Liviu Iancu
scris 31 iul 2019

Rata de penetrare a lentilelor de contact în România este printre cele mai mici din Europa, adică de 0,5% din totalul populației, față de 6-7% media europeană. Este o piață care crește greu, cu 10% pe an. Din cei 100.000 de români care au cumpărat anul trecut lentile de contact, un sfert le-au comandat online, potrivit Videt.ro, companie de optică medicală specializată în vânzarea de lentile de contact.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC, PAID, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

În lipsa unor date oficiale, firmele din domeniu estimează în jur de 100.000 de utilizatori de lentile de contact în România, iar piața este aproximată undeva pe la 10 milioane de euro, spune pentru Profit.ro Alexadru Alecu, proprietarul Videt. El arată că numărul cumpărătorilor crește cu 10% de la an la an.

Două treimi dintre cei care cumpără lentile de contact sunt femei care au renunțat să mai poarte ochelari.

Ddin totalul vânzărilor de lentile de contact la nivel național, un sfert se comandă online, dublu față de acum cinci ani. "Sunt și oameni care cumpără lună de lună - cei cu lentile de unică folosință, dar sunt și lentile lunare, unde primești într-un pachet șase lentile. Jumătate din populația României, în jur de 10 milioane de oameni, poartă sau au nevoie de ochelari", afirmă Alecu.

El adaugă că 1% este în România rata de penetrare a lentilelor de contact raportat la populația care are nevoie de ochelari, dar în total populație este de 0,5%. România este destul de în urmă, dar asta înseamnă că are un potențial foarte mare, crede el.

Planul rețelei de magazine Profi: 2.000 de magazine și brandul Profi ca marcă proprie pentru produse CITEȘTE ȘI Planul rețelei de magazine Profi: 2.000 de magazine și brandul Profi ca marcă proprie pentru produse

Țările nordice și Marea Britanie au cea mai mare rată de penetrare, între 10-13% din totalul populației, și SUA, cu 12%. Media europeană e de 6-7%.

"Tinerii încep să adopte tot mai mult acest produs, cei mai mulți clienți fiind între 25 și 35 de ani, cu venituri medii și mari din mediul urban.Nu trebuie să mergi și să probezi, ai rețeta și e ceva ce utilizezi deja. Știi cum se numește produsul, tu l-ai mai purtat, deci îl poți comanda online. Sunt în jur de 100 de tipuri de lentile de contact și cele mai scumpe sunt în jur de 400 de lei, 90 de lentile de unică folosință. Cele ieftine te costă 150 de lei pe șase luni", mai spune Alecu.

Potrivit acestuia, mai există, în afară de cei 100.000 de cumpărător de lentile cu dioptrii, alți 30.000 de oameni care nu au nevoie de ochelari, dar cumpără lentile colorate, care le schimbă culoarea ochilor. Acestora li se adaugă alți 5.000 de români care își au și nevoie de lentile de contact și le vor și colorate.

Videt.ro a fost lansat online în vara lui 2011. Afacerea a fost inițial una de optică medicală cu vânzări exclusiv pe Internet (lentile de contact și soluțiile aferente, ochelari de soare și de vedere, accesorii diverse).

viewscnt
Afla mai multe despre
lentile de contact
vanzari
piata