Sondaj global: La se uită cumpărătorii online de software

Sondaj global: La se uită cumpărătorii online de software
Profit.ro
Profit.ro
scris 18 sep 2018

Cumpărătorii online sunt foarte atenți la securitatea pe care o asigură vânzătorul și la reputația acestuia și pun mare preț pe existența unor servicii de suport-clienți accesibile pe cât mai multe canale.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

Reputația vânzătorului este factorul cel mai important atunci când se cumpără software online, fiind menționată de 86% dintre cumpărătorii chestionați la nivel global de către 2Checkout, ceea ce reflectă preferința acestora pentru business-uri oneste, cu produse de calitate și o cultură de afaceri concentrată în jurul clientului.

Cumpărătorii doresc să se afle permanent în control atunci când cumpără online. 80% dintre ei preferă să reînnoiască manual abonamentele, în timp ce 77% dintre respondenți au menționat că posibilitatea de a schimba sau anula subscripția oricând este un factor important în decizia de cumpărare.

Donald Trump impune Chinei tarife de 10% pentru produse chinezești în valoare de 200 de miliarde de dolari CITEȘTE ȘI Donald Trump impune Chinei tarife de 10% pentru produse chinezești în valoare de 200 de miliarde de dolari

Pentru a satisface această cerință, comercianții trebuie să le ofere clienților acces la o interfață de auto-administrare adecvată, astfel încât aceștia să poată gestiona permanent, 24 x 7, după cum doresc, abonamentele la aplicațiile și serviciile online achiziționate.

Acest lucru face ca instrumentele de încurajare a retenției, împreună cu capabilitățile de gestionare avansată a abonamentelor, să formeze împreună o rețetă de succes pentru cumpărătorii de software și servicii online din zilele noastre.

Articolele de tip review sunt factorul cu cea mai mare influență în decizia de cumpărare a unui produs, mai mult chiar decât reducerile de preț sau versiunile de software gratuite, așa-numitele free-trials. 72% dintre respondenții la nivel global au considerat review-urile importante în decizia de achiziție. Garanția returnării banilor în cazul în care utilizatorul nu este mulțumit cu achiziția este iarăși importantă pentru 67% dintre cumpărătorii ce au participat la sondaj.

Dificultatea de a ajunge să discute cu o persoană reală atunci când au nevoie de asistență este cea mai importantă preocupare pentru 55% dintre cumpărători, urmată de lipsa de încredere în producători sau vânzători necunoscuți. Credibilitatea review-urilor produsului este un factor blocant pentru 49% dintre respondenți.

Căutarea online este încă metoda preferată de cumpărători pentru găsirea produselor adecvate, 78% dintre aceștia folosind motoarele de căutare cu prioritate. Căutarea direct pe site-ul vânzătorului este a doua cea mai uzitată metodă pentru găsirea produselor, în timp ce pe poziția a treia se situează recomandările primite de la alte persoane. Pentru a ilustra cât mai bine schimbarea comportamentului consumatorilor, trebuie menționat că publicitatea online este cea mai puțin populară în rândul cumpărătorilor de software, fiind utilizată de doar 11% dintre respondenți ca metodă de descoperire a unor noi produse.

Căutarea și descoperirea de noi produse software se realizează de pe orice dispozitiv în proporții similare, dar achiziția are loc de obicei de pe desktop, acesta fiind preferat de 82% dintre respondenți. 45% dintre respondenți folosesc alternativ și telefoanele mobile sau tabletele pentru achiziția de software sau SaaS.
Explicația ar putea fi dată de natura aplicațiilor sau serviciilor achiziționate online la nivel global. Peste 51% dintre acestea sunt aplicații de securitate. Aplicațiile de utilități sau audio-vizual reprezintă împreună 30% din achiziții, în timp ce alte categorii mai populare sunt jocurile, aplicațiile de browsing și aplicațiile mobile.

Din studiul 2Checkout reiese că 87% dintre respondenți plătesc cu cardul achizițiile online de aplicații software și servicii digitale, 49% au folosit și PayPal iar 12,5% instrumentele mobile de plată precum Apple Pay.

Studiul “Comportamentul de consum în industria de Software & SaaS 2018” a fost efectuat asupra unui număr de aproape 1.000 de cumpărători de aplicații software și SaaS (Software-as-a-Service).

viewscnt
Afla mai multe despre
software
online
achizitie