Gigantul cafelei a eliminat deja 1.100 de locuri de muncă la începutul acestui an, în timp ce CEO-ul Brian Niccol încearcă să inverseze scăderea vânzărilor și a traficului de clienți.
În primăvară, Starbucks admitea însă că reducerea personalului în favoarea automatizării a eșuat, directorul executiv, Brian Niccol, promițând acum să schimbe fundamental strategia în fața unor rezultate mai slabe decât se aștepta.
Compania spunea că plănuiește acum să angajeze mai mulți barista, să-i facă să lucreze mai multe ore în cafenelele sale și să renunțe la automatizare.

Acum, însă, Starbucks a decis că va elimina 900 de locuri de muncă non-retail și „va închide multe poziții vacante”.
Retailerul de cafea va închide, de asemenea, unele dintre restaurantele sale subperformante, a declarat CEO-ul Brian Niccol angajaților într-un memoriu.
Starbucks va încheia anul cu circa 18.000 de localuri.
Noile restructurări vor costa compania aproximativ 1 miliard de dolari, a dezvăluit compania într-un document depus la bursă.
Brian Niccol, care s-a alăturat Starbucks ca director executiv în septembrie trecut, a promis să „schimbe fundamental” strategia companiei pentru a recâștiga clienții.
Într-o discuție cu investitorii, el a recunoscut că reducerea numărului de angajați în magazine a avut efecte contrare.
„În ultimii câțiva ani am eliminat din forța de muncă cu speranța că echipamentele ar putea compensa. Ceea ce descoperim este că aceasta nu a fost o presupunere corectă în ceea ce s-a întâmplat”, spune acesta, citat de The Guardian.

Compania testase creșterea numărului de angajați în câteva dintre localurile sale în perioada în care Niccol s-a alăturat companiei, în vara anului 2024, când a fost recrutat de la lanțul Chipotle Mexican Grill, în mijlocul unei reorganizări surpriză a conducerii. De atunci, a extins acel program la aproximativ 3.000 din cele 36.000 de cafenele ale sale din întreaga lume.
Acum, directorul le-a spus investitorilor: „Echipamentele nu rezolvă experiența clienților pe care trebuie să o oferim, ci mai degrabă personalizarea magazinelor și implementarea acestei tehnologii în spate”.
Printre băuturile scoase din meniu sunt Frappuccino, Royal English Breakfast Latte și Ciocolata albă caldă.

În același timp a anunțat că va tăia 1.100 de posturi office, fără a indica dacă restructurarea va fi doar în SUA.
Simultan, a impus angajaților de top, de la nivel de vicepreședinte în sus, să vină la birourile din Seattle sau Toronto cel puțin 3 zile pe săptămână.
De acum înainte, cafenelele, terasele și toaletele vor fi rezervate doar clienților și angajaților Starbucks.