Vânzările online continuă să crească în rândul companiilor din UE, nu și în cazul României

Vânzările online continuă să crească în rândul companiilor din UE, nu și în cazul României
scris 28 dec 2021

România este statul membru UE unde vânzările online ale companiilor au înregistrat cea mai puternică scădere în 2021 comparativ cu 2020, în condițiile în care la nivelul UE vânzările online ale companiilor au crescut ca urmare a pandemiei de coronavirus și a restricțiilor de deplasare, arată datele publicate de Eurostat.

Anul acesta, 19% dintre companiile din UE cu cel puțin 10 angajați au declarat că vânzările lor online au reprezentat cel puțin 1% din cifra totală de afaceri, în creștere cu un punct procentual comparativ cu 2020 și cu șase puncte procentuale mai mult decât în 2010, scrie Agerpres.

Biofarm - în topul celor mai importanți jucători din industria farmaceutică locală după patru ani de creștere continuă CITEȘTE ȘI Biofarm - în topul celor mai importanți jucători din industria farmaceutică locală după patru ani de creștere continuă

În România, doar 12% dintre companiile cu cel puțin 10 angajați au declarat că vânzările lor online au reprezentat cel puțin 1% din cifra totală de afaceri. Și mai grav, vânzările online ale companiilor românești au scăzut comparativ cu 2020, când 18% dintre companiile românești cu cel puțin 10 angajați au declarat că vânzările lor online au reprezentat cel puțin 1% din cifra totală de afaceri. Este vorba de cea mai importantă scădere înregistrată în rândul statelor membre.

În contrast, Belgia și Finlanda sunt țările cu cele mai importante creșteri ale vânzărilor online ale companiilor, cu câte cinci puncte procentuale fiecare, 31% respectiv 24% dintre companiile cu cel puțin 10 angajați din aceste țări declarând că vânzările lor online au reprezentat cel puțin 1% din cifra totală de afaceri.

La nivelul Uniunii Europene, Danemarca este țara cu cel mai mare procent de companii cu vânzări online, 38% dintre companiile cu cel puțin 10 angajați declarând că vânzările lor online au reprezentat cel puțin 1% din cifra totală de afaceri. Urmează Irlanda și Suedia, ambele cu 34%.

La polul opus, țările cu cea mai mică pondere a companiilor cu vânzări online sunt: Luxemburg (9%), Bulgaria (10%), Franța și România (ambele 12%).

viewscnt
Afla mai multe despre
vanzari online
romania
eurostat